Godsvogn med 9meters akselavstand |
Post Reply |
Author | |
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 januar 2013 at 11:04 |
Hei,
Jeg er på jakt etter en moderne godsvogn (kassevogn), med 9 meters akselavstand. I utgangspunktet er jeg på jakt etter en simpel vogn, f.eks fra PIKO. Vognen jeg hadde i tankene fra PIKO var 8meter (91,95mm), men jeg skulle hatt 9meter (103,4mm). Noen som har tips om andre vogner med 9meter akselavstand?
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Roger Andre
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har sett litt på noen vogner, 9meter akselavstand har i vertfall Roco Hibbiks.
Har ikke noen piko vogn og måle på.
|
|
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker, noen andre som andre forslag?
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det viktig at det er en kassevogn, eller trenger du bare understellet fra en moderne 2-akslet godsvogn? Om det siste er tilfelle, så mener jeg at flere av Pikos containervogner har akselavstand tilsvarende 9,0 m, bl.a. denne: Jeg kan om ønskelig kontrollmåle når jeg kommer hjem i kveld. Containerfestene kan muligens være et problem? Såvidt jeg husker, er mesteparten av understellet støpt i metall. Edited by TorsteinS - 28 januar 2013 at 14:43 |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå tror jeg det har blitt klart hva SveinR skulle med en modell av en godsvogn med 9 meters akselavstand:
Hva slags modell ble det til at du tok understellet fra?
Edited by TorsteinS - 25 mai 2016 at 02:56 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |