Faktisk sporvidde på gamle 0-skala skinner? |
Post Reply |
Author | |
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 mars 2016 at 09:54 |
Jeg er på jakt etter skinner til en gruvebane på Furubakken hagejernbane.
Sporvidden må være 32 mm. Peco har SM32 som fungerer helt fint på vanlige strekninger. Men på en anleggsbane synes jeg det passer bedre med skinner med metallsviller. Jeg har søkt på ebay.de og har bl.a. sett på slike skinner ... Spur-0 Uhrwerkbahn Siden det er 0-skala så burde disse passe for mitt rullende materiell. Er det noen her som har litt mer faktainformasjon om faktisk sporvidde på slike gamle skinner fra 1920-1930-tallet? |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
rebelego
Veteran Joined: 16 juli 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 228 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan du ikke bruke Peco-skinnestreng og lage metallsviller selv? |
|
Surrer rundt på Rystelsesbanen.
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har jeg tatt en sjanse.
Jeg har kjøpt noen gamle Märklin skinner på tyske ebay. Så får jeg se om de passer. Jeg synes de i utgangspunktet ligner mye på skinner som brukes på diverse gruveanlegg. Edited by KjellAn - 12 mars 2016 at 19:44 |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |