Demontere NMJ B3 vogn |
Post Reply |
Author | |
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 januar 2016 at 13:55 |
Jeg har planer om å montere lys i NMJ B3 vogner. For å få gjort dette må vogna demonteres, og jeg er litt skeptisk til å ta for hardt i når jeg gjør dette.
Taket er lett å få av, men hvordan får jeg ut innredningen? Den holdes i alle fall fast i begge ender, men det virker også som den henger andre steder... Hilsen Halvor Edited by halvors - 09 januar 2016 at 13:55 |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er en hake i hver ende av innredningen, men i tillegg er det limt under til gulvet i vognkassen - det er egentlig bare å ta tak og dra rett opp.
De 4 limte festepunktene under innredningen sikrer at mekanismen til kobblingsholderne går bra og ikke hopper ut av sporet sitt. Min erfaring er at dette fungerer helt fint uten å lime inn innredningen. Lykke til |
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk Asgeir,
Da gjør jeg et forsøk Hilsen Halvor |
|
halvors
Post Options
Thanks(0)
|
Nå viste det seg at det var like enkelt å bore et lite hull gjennom gulvet i innredningen og bunnen av vogna, i toalettet... Dermed trengte jeg ikke å demontere innredningen for å få gjennom ledningene til lysene.
Jeg har montert ESU sin vognbelysning, med ekstra lagringskondensator på toalettet, og to av ESU's strømavtagere som passer perfekt under ene boggien. Det ga et veldig bra resultat. Hilsen Halvor Edited by halvors - 11 januar 2016 at 13:55 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |