Bergenshus med modelljernbane til salgs |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 desember 2015 at 14:25 |
Artikkel i dagens BT om et hus i Knøsesmauet som selges med modelljernbane.
Edited by Morten Jacobsen - 05 desember 2015 at 14:26 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Simpel
Viderekommen Joined: 15 mars 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 26 |
Post Options
Thanks(0)
|
Link til Norge Rundt klipp nederst i BA-artikkelen. Tøft :)
|
|
EirikS
Veteran Joined: 23 februar 2010 Status: Offline Points: 449 |
Post Options
Thanks(0)
|
"Han som representerer selgerne har vært i kontakt med flere
interesseorganisasjoner for modelljernbaneentusiaster, men det er
dessverre ingen kjøpere, sier Heggøy."
Jeg kan ikke huske at dette har vært nevnt her inne? |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Rimelig sikker på at dette var det anlegget vi i NJK Bergen ble kontaktet om. Bildene tilsier at det er gammelt og på langt nær så stort og imponerende som en skulle tro. |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
At det er "gammelt" må vel være en mild underdrivelse. Norge Rundt-innslaget er fra 1982, og allerede da hadde anlegget åpenbart eksistert ganske lenge. Mange av bygningene er typiske 60-tallsmodeller fra Faller. Ut fra sin tid er det allikevel imponerende, og det ser ut til at det var en del interessant rullende materiell der. I mange av klippene sees noen "norske" personvogner som åpenbart er omlakkerte modeller fra sydligere land, de har bl.a. svært bred gul stripe. For noen uker siden var det et sett med 5 vogner til salgs på QXL som lignet svært på disse (samme brede gule stripe og veldig store påskrifter). Jeg vet ikke om de ble solgt, de er uansett borte nå. Hvis man først kikker på Norge Rundt-innslaget kan jeg anbefale å fortsette å se når modelljernbanesekvensen er slutt. Rett etter kommer et innslag om NSBs dengang moderne databehandlingssystem GTL. I tillegg til mange interessante scener med godstog og skifting får man et inntrykk av hvordan datateknikken har utviklet seg i de 33 årene som er gått. Da kom forespørslene ut på papir fra matriseskrivere, skjermvisning var ikke blitt vanlig ennå. Edited by H. Lindholm - 06 desember 2015 at 10:24 |
|
Kristoffer6951
FREMO-forummedlem Joined: 12 februar 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 44 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg personlig synes klippet du nevner her var mye kjekkere å se. Artig å se skifting fra fordums tid, samt vognparken fra samme tid |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Var det Ødsledal Stenexport jeg skimtet til venstre i begynnelsen der..?
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(1)
|
Definitivt A/S Ødsledal Stenexport, ja!
Skamløs reklame: Se fram til 8 sider om byggingen av modellen i MJ-bladet nr 4 2015. – Store bilder! Bakgrunnsmateriale! Byggetips! – Sendes betalende medlemmer i disse dager! Følg med i din postkasse! Dere som ikke har betalt kontingenten, kan bestille bladet mot et lite portomellomlegg… eller kjøpe det i løssalg på noen av landets hobbyforretninger, eller på messer, der MJF er med. Dere som mener dere har betalt kontingenten, men ikke får det, må melde fra til foreningen. register@mjf.no er vel adressen. Redaksjonen kan love 4 nummer i 2016 med mange fyldige og grundige artikler, så betal kontingenten, og motta herlighetene direkte i postkassa hvert kvartal!
Edited by Henning L - 07 desember 2015 at 13:12 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |