Messer i oktober / november..... |
Post Reply ![]() |
Author | |
krsven ![]() Veteran ![]() Joined: 13 juli 2010 Location: N Status: Offline Points: 287 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 oktober 2015 at 08:01 |
For de som ikke har fått det med seg så blir det arrangert mj - messe i Larvik (Farrishallen) helgen 31. oktober - 1.november. Etter alle solemerker blir dette en veldig bra messe med et bredt utvalg av kjørende anlegg samt salg av nytt og brukt. Arrangøren meldte i alle fall fra om "stinn brakke" sist jeg var i kontakt med dem. Man bruker vel ikke stort mer enn en time og et kvarter i bil fra Oslo til Larvik. Livingsteam anbefaler i alle fall "to make a day out of it" - hva med å kombinere messebesøk med en rusletur i Stavern etterpå? Måtte jo være den optimale utflukten skulle jeg tro.....Helgen etter, dvs. 7 - 8. november, er det tur til Hamar og Norsk Jernbanemuseum som står på planen - i alle fall min og de fleste andre livesteamentusiasters kalender. Det var rekordbesøk der i fjor - ikke helt uten grunn. Flottere omgivelser skal man jo lete lenge etter. Så da håper jeg at vi sees - messearrangørene fortjener bra besøk, og du en aldri så liten utflukt før julestria setter inn.
|
|
krsven
|
|
![]() |
|
H. Lindholm ![]() Veteran ![]() Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir sikkert flott, men hvis man satser på å bruke bare 75 minutter fra Oslo til Larvik bør man nok også håpe at ikke Onkel er ute på veiene. Da kan man bli fotgjenger for en tid etterpå. Man bør regne med nærmere to timer, men ved lav trafikk og gode forhold kan man kanskje komme ned mot halvannen time. |
|
![]() |
|
krsven ![]() Veteran ![]() Joined: 13 juli 2010 Location: N Status: Offline Points: 287 |
Vel - jeg var kanskje litt rask i anslaget her - men det går utrolig kjapt på dager med liten trafikk, så kanskje vi skal si halvannen time? Utbyggingen i Vestfold har gjort underverker de siste årene.
|
|
krsven
|
|
![]() |
|
H. Lindholm ![]() Veteran ![]() Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Det er helt greit å være rask i anslaget. Om man er like rask bak rattet kan det tenkes at "noen" har både synspunkter og reaksjonsmidler.
Hvis det er lite trafikk og det er mulig å ligge på fartsgrensen hele veien bruker vi nokså nøyaktig 2 timer mellom Oslo og Porsgrunn. Det forutsetter også at det ikke er kø ved Skjeggestadbrua. Vi bruker da ca 16-17 minutter mellom Porsgrunn og avkjøringen til Larvik. Fra E18 til Farrishallen må man vel regne minst 5 minutter. Det spørs jo også hvor i Oslo man reiser fra. Vi bor øst for Oslo sentrum, men bruker ikke mer enn 7-8 minutter til bunnen av Festningstunnelen, som vel må sies å være svært sentralt. Da gjenstår det fortsatt godt over halvannen time - hvis man holder fartsgrensene..... |
|
![]() |
|
jarleek ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 20 juli 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 57 |
Reiser ikke modelljernbaneentusiaster til messe med tog, altså? ;)
|
|
Jarle VE
Fersking i TMJK |
|
![]() |
|
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
Google maps sier 1 time og 33 minutter fra Oslo S til Farrishallen, så da er det nok ikke så gæli med Kristians første anslag om man følger trafikken i venstre fil i stedet for å kjøre med bremsen på foran tungtrafikken i høyre...
![]() Ellers burde helt klart flisespikkere ta toget! ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Vel, da har vi sånn nogenlunde fått anslått kjøretiden fra Oslo til Larvik. Og jo - helt klart - det er fint med en togtur, og jeg tok alltid toget til Larvikmessa tidligere - før jeg begynte å drasse med meg grusomt mye livesteam. Så om man kjører bil på en time og femten, en time og tretti eller bortimot to timer får være opp til den enkelte, men tog er best osv.osv. Vi fra Vestfossen kjører imidlertid "Lågendalen" forbi smalspormetropoler som Eidsfoss, Hof og Hvittingfoss ( der Lågendalen starter for oss som kommer den veien) forbi Svarstad ( sikkert vært stor stasjon der om jernbanen fra Skollenborg til Larvik hadde blitt bygd) og så ned til Larvik. Beregner halvannen på det. Men hovedpoenget med første innlegg var i første rekke tenkt som en påminnelse om to flotte arrangementer rett før høst blir til vinter - tipper vi sees der!
|
|
krsven
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |