Fjerne dette innlegg!!! |
Post Reply |
Author | |
Kristoffer6951
FREMO-forummedlem Joined: 12 februar 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 44 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 september 2015 at 19:58 |
.
Edited by Kristoffer6951 - 19 august 2016 at 18:11 |
|
jhv
Veteran Joined: 19 januar 2006 Status: Offline Points: 209 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flyfoto av Åndalsnes stasjon finner du på kart.finn.no
Zoom inn på stedet, og se i fanen "Historiske". |
|
Kristoffer6951
FREMO-forummedlem Joined: 12 februar 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 44 |
Post Options
Thanks(0)
|
Finn.no bruker samme bildegrunnlag som norgeibilder.no gjør ser jeg. Første tilgjengelige er fra 1971. Har forøvrig også fått sporplan fra den gang banen var bygd i 1924, samt en sporplan fra slutten av 70, begynnelsen av 80 fra biblioteket på Jernbanemuseet.
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Kristoffer,
Spennende prosjekt, og rimelig høye ambisjoner Jeg har et par kommentarer nå i starten: - Det er ikke nødvendigvis lurt å ha seksjoner med kun 50 cm lengde. Det vil stykke opp stasjonen veldig, og gjøre det vanskelig å få skikkelig "flyt" i sporene. Det er også krevende å lage slike kasser nøyaktig nok, men det kan det jo godt være at du klarer fint - Jeg tror kanskje du er litt optimistisk med tanke på lengden av vekslene på tegningen din. En 1:9 veksel er nesten 50 cm lang. Det er fullt mulig å korte de inn noe, men med relativt mange veksler som denne planen krever må du regne med at stasjonen kan strekke seg i lengden. Det er helt relevant å bruke kode 75 spor. Mindre kode kan selvsagt brukes, men da kan det være du må drive mer selvbygging av spor. De fleste FREMOduler som bygges i dag bruker kode 75. Ellers vil jeg også oppfordre deg til å bygge noen strekningsmoduler sammen med stasjonen, kanskje først for å få litt erfaring med bygging av modulkasser. FREMO trenger sårt strekning slik at vi kan få spredd stasjonene våre litt utover. Hilsen Halvor |
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ligge noen eldre bilder av Åndalsnes stasjon rundt i ulike samlinger. I vedlagte lenke kan du bla deg gjennom en del treff, vet ikke om det er til nytte
Korrigert lenke til Nasjonalbiblioteket med flere bilder Jeg fant ingen i denne, hadde trodd at Åndalsnes var der, men det ligger mye på "Norway": RAF luftfoto Edited by GETEL57 - 09 september 2015 at 18:03 |
|
Terje
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |