Grønt lokomotiv |
Post Reply |
Author | |
bkv1
Veteran Joined: 19 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 247 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 september 2015 at 17:37 |
I det siste har jeg sett et grønt lokomotiv spennt foran et av NSBs passasjertog på Oslo S. Er det noen som kan forklare hvorfor det har denne fargen? Det er lenge siden jeg så et grønt NSB-lok.
Grønt lokomotiv Edited by bkv1 - 07 september 2015 at 17:37 |
|
Hilsen Bjørn
N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid |
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er en El. 17 som gikk på Flåmsbana, derfor er den grønn.
|
|
jarleek
Medlem i MJF Joined: 20 juli 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 57 |
Post Options
Thanks(0)
|
Endel EL17 ble malt grønne, og brukt på Flåmsbana. De har nå blitt faset ut derfra, og mange blir til spiker. Denne, EL17.2231, brukes så vidt jeg vet til skifting i Lodalen(?), og du har da antageligvis sett det mens det klargjør/parkerer vogner som skal i regiontog til/fra Oslo S.
|
|
Jarle VE
Fersking i TMJK |
|
bkv1
Veteran Joined: 19 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 247 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor gamle er disse lokomotivene?
|
|
Hilsen Bjørn
N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se Det er de tre gjenværende lokene fra den første serien (fra 1982) som er i ferd med å bli skrotet, om de ikke er det allerede. Det var de seks lokene i den andre serien (fra 1987) som ble malt grønne og brukt på Flåmsbanen, men de ble tatt ut av denne tjenesten i fjor sommer, og har siden såvidt jeg har forstått vært brukt til skifting og "forefallende arbeid".
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bygget på 80 tallet i 2 serier. Kun El17.2231 som er kjørbar. Denne brukes som skiftelok i Lodalen og Oslo s, når de ikke bruker EL18. |
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |