JMRI og Windows 10? |
Post Reply |
Author | |
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 august 2015 at 08:08 |
Er det noen her som bruker JMRI og har oppgradert til Windows 10? Er interessert i å høre hvordan det funker, da jeg har en PC med Win10-reservasjon som skal settes opp nede i togrommet og kobles til anlegget, og lurer på om jeg skal kjøre oppgraderingen eller ikke.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Har oppgradert til Windows 10 men har ikke testet JMRI. Har imidlertid testet TrainController og andre program som kommuniserer med digitalstyringen. Ingen problemer så langt. Kan evt ta en liten test med JMRI seinere i dag om det er ønskelig. Edited by jhh61no - 15 august 2015 at 09:12 |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det hadde vært kjempeflott, takker!
|
|
Min hjemmeside |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen
Da har jeg foretatt en minitest. Hadde ikke Java på PC fra før så den måtte installeres. Slet litt med det småtteri foreta en såkalt manuell installasjon. Deretter ble JMRI 4.0 installert. Startet opp mot Digitrax DCS200 via LocoBuffer og USB til seriell adapter. Kjørte et lok frem og tilbake. Deretter over på programmeringsporet og leste CV-er. Kunne ikke oppdage noe problemer. Hvilket utstyr benytter du ? |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Hva slags utstyr tenker du på? Har ikke brukt JMRI tidligere, dette blir min første PC koblet opp mot anlegget.
|
|
Min hjemmeside |
|
jhh61no
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Digital utstyr ., |
|
Jarle H Hansen
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Har MRC i dag, men skal bytte til Digitrax.
|
|
Min hjemmeside |
|
jhh61no
Post Options
Thanks(0)
|
Nå kjenner jeg ikke MRC men er fornøyd med Digitrax 😀
Lykke til ! |
|
Jarle H Hansen
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |