Hobby-Shop AS avvikler |
Post Reply |
Author | |
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 august 2015 at 21:33 |
Video om Hobby-Shop i Trondheim, Norges eldste MJ-butikk, avvikler dessverre. Opphørssalg nå. (Det kommer en reklamesnutt først, som man må bære over med.)
|
|
Svein S
|
|
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er de konkurs eller bare legger ned
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Trist at det skulle bli sånn etter at Kåre døde, men det er jo forståelig. De nevner det jo også i videoen, forstår godt at det er vanskelig å finne noen som kan ta over.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sic Transit Gloria Mundia...
|
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Trist, men høyst forståelig. Verden forandrer seg, og Hobby-Shop hørte hjemme i en annen tid. Det krever veldig mye personlig innsats av den som skal drive en slik butikk i dag, og for å overleve måtte det nok snart gjøres store endringer.
Selv handlet jeg på postordre fra Hobby-Shop allerede for mer enn 40 år siden. Senere hadde jeg en del kontakt med Kåre Windsheimer i engros-sammenheng. Han var en hyggelig og forekommende person, men drev virksomheten på sin svært spesielle måte. Blant annet tok det mange år før han fikk telefon, han ringte inn ordrer til tyske og østerrikske leverandører fra en telefonkiosk! Jeg opplevde også å møte en av de produsentene han var agent for på Nürnberg-messen, og da jeg presenterte meg fikk jeg omgående spørsmål om ikke Hr. Windsheimer snart skulle anskaffe telefon? Prissettingen var også noe særegen, det tok lang tid før prisavrunding ble innført. Husker blant annet Liliputs E3/3 (tilsvarende NSBs type 25e), rundt 1980 kostet den kr. 503,65..... |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe, det lyder som Kåre ja …
Jeg tror ikke jeg har hørt det om telefonen før, men husker ørene fra barndommens utallige besøk i butikken. Hobby-Shop må da være omtrent den eneste butikken i Norge som ikke har bankterminal? Utrolig upraktisk å måtte ta ut kontanter. Mitt siste større innkjøp der skjedde senhøstes i fjor, ved at jeg erklærte at jeg ikke orket å renne rundt i minibanker, og at jeg ville gjøre opp der og da, med innbetaling direkte til konto - så jeg betalte via bank-appen på telefonen, til stor fascinasjon for ekteparet Windsheimer. Og ingen betalte noe bankgebyr, heller, og det likte Kåre godt. Sterke og klare oppfatninger om saker og ting, det hadde Kåre. Men også fokus og vilje, det er imponerende å tenke på at de nesten klarte 60 år i bransjen. Det blir underlig når den butikken ikke fins mer - den har jo liksom alltid vært der. Edited by Henning L - 05 august 2015 at 00:10 |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du er 50, Hobbyshop er 57. Ergo *har* den alltid vært der! Vi var vel ikke butikkens beste kunder noen av oss, men likevel blir det rart at Hobby Shop forsvinner. |
|
RoyM
Viderekommen Joined: 05 august 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Synd.. Handelt en del mye tog-utstyr der, samt RC-bilder..:) Har handelt der i 30 år..... Rart ingen kjøper dette og viderutvikler dette, da det er mye historie forbundet med Hobby-Shop. Hadde jeg hadd pengene skulle jeg ha kjøpt det!
|
|
Med vennlig hilsen
Roy Mediås HO, Hagejernbane, Storskala |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |