Lost wax messing. |
Post Reply |
Author | |
Jacob
Medlem i MJF Joined: 23 september 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 mai 2015 at 16:45 |
Har noen erfaringer med produsenter av lost wax messingstøp? Pris, kvalitet, leveringstid?
Mvh Jacob
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Brukte en kar i USA som heter David Sciacca ( Kan kontaktes via Trackside Details) til å støpte noen besag til en kisvogn i 0-skala. Det var et støpetre som dette: Her ser du noen ferdige deler: (Stammen er kuttet vekk) Sendte han en 3D-printed master, og kostnaden til støpingen ble totlalt USD 212,65 som fordelte seg slik: 35 plus 4 castings at 4.00.........................................140.00 RTV mold at 50.00..................................................... 50.00 1/4 pound brass at 5.00 per pound...............................1.25 Shipping Air International.............................................12.75 Pay Pal fee.....................................................................8.65 Ikke helt billig, men ypperlig kvalitet. Leveringstiden var ca. 3 uker. Skal du ha litt større mengder (150+) deler ville jeg vurdert Korea Brass. Brukte dem til hjulstjerner og akselbokser til Westinghouseloket mitt. Det er litt mer pes å bruke dem, siden språkbarriæren kan være stor. Du må også regne med litt lenger produksjonstid. Men ting ordner seg til slutt. Lager du en master til dem må den kunne tåle 175 grader siden de bruker varmevulkanisering gummi ti formene. (David bruer RTV, "room temperature vulcanizing" gummi) Svarer gjerne på ytterligere spørsmål her på forumet. |
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan høre hos Edelmetallstøperiet , Rolvsøy i Østfold. Jeg fikk gjort støpedeler i sølv til et kundeprosjekt der og var meget godt fornøyd med pris og utførelse. De støper også i messing og de anvender RTV. |
|
Terje V.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |