Skinnerensevogn |
Post Reply |
Author | |
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 april 2015 at 15:09 |
Jeg er på jakt etter en grei løsning å pusse ca. 100 m med gamle skinner på. Det bør være en vogn med fast løsning som kan gjenbrukes da skinnene blir utsatt for tungt støv fra luftanlegget i rommet.
Skulle helst hatt det til mandag.. Skal til DMJUs store utstilling i Køge/København og kan evt. stikke innom en butikk og skafe der hvis de ikke finnes på lager i Norge. Alle tips mottas med takk! |
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har kikket litt på nettet og funnet disse alternativene. Noen som har erfaringer med noen av disse?
http://www.lokstallenhobby.no/lux-modellbau/ http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt.php?selected_id=4176&kategori_id=45&showall=false http://www.1zu160.net/test/noch-reinigungszwerge.php |
|
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har god erfaring med Rocos skinnerensevogn. Jeg kjørte to slike hver morgen på Gardermobaneanlegget, og hadde aldri problem med strømopptaket på anlegget. Pusse"klossen" må skiftes av og til, men ikke plagsomt ofte.
|
|
Svein S
|
|
Pelle
Post Options
Thanks(0)
|
Eplet faller ikke langt fra stammen. Det viTe seg at min lokale klubb DMJK har flere varianter som de bruker jevnlig. Men kanskje jeg må ty til et radiostyrt lok til å dra vognene hvis skinnene er for skitne..
|
|
|
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi har LUX vogner i klubben her i Bodø. En skinnepussevogn og en støvsugervogn. Er det for møkkete skinner lar vi lokomotivet skyve vognene. Vi lar skinnepussevogna gå først å så støvsugervogna. I tillegg kan man ha en Roco skinnerensevogn etter lokomotivet/ene.
I tillegg har vi i klubben kjøpt inn LUX sin hjulrensemaskin. Den har vi installert i lokstallen på Bodø stasjon. Den kjører vi alt av materiell over. Den anbefales på det sterkeste!
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kostbart utstyr fra LUX, men det så ikke dumt ut
Har en hjulrense sak fra Woodland, men ikke blitt helt fortrolig med den enda... |
|
Christian L.
|
|
KELL
Medlem i MJF Joined: 25 oktober 2013 Status: Offline Points: 14 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg hadde hjurensesettet fra Woodland, men jeg syntest ikke det fungerte, så nå har jeg kjøpt med settet fra Lux, men har ikke fått det installert ennå.
|
|
Pelle
Post Options
Thanks(0)
|
Var på DMJUs messe i Danmark i helgen, og der solgte de et sett med LUX støvsuger og pussevogn til rabattert pris. Men selv hadde jeg hverken penger eller plass i håndbagasjen..
|
|
|
|
Bhal
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Status: Offline Points: 189 |
Post Options
Thanks(0)
|
Virker som helbom Pelle. MJ-utstyr først, deretter taxfree hvis det er penger og plass vet du. mvh Bjørn i "lettmobbe"modus |
|
mvh
Bjørn |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |