Eikehjul til Lima |
Post Reply |
Author | |
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 mars 2015 at 17:29 |
Prøver å finne eikehjul i DC som passer til Lima B3 vogner. Har målt aksel til 24.6 mm og hjuldiameter til 10.2 mm.
Har sett på Liliput 939304. Amerikanerne bruker tommer og det er ikke min sterke side. Har noen tips om hvor jeg kan få tak i slike hjul. Har søkt på eikehjul, spoked wheels og speichenradsatz på nettet, men har ikke funnet noen som leverer til Norge til en overkommelig porto. Luck feinmechanik får jeg ikke kontakt med, de har vel avviklet. |
|
MVH
VA |
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noen B3-vogner som noen gang har hatt eikehjul?
|
|
VA
Post Options
Thanks(0)
|
Om B3 har hatt vet jeg ikke, men har benyttet B3 i ombygningssett fra Scandinavian Miniatures til 1950 talls vogner som AB10, B9, B2 osv. Disse hadde eikehjul i begynnelsen. Noen hele tiden.
|
|
MVH
VA |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
De vognene hadde også en helt annen type boggier, såkalte "fagverksboggier". B3 hadde Minden-Deutz-boggier. |
|
VA
Post Options
Thanks(0)
|
I mangel på fagverksboggier så må jeg foreløpig beholde de originale boggiene til Lima. Vet ikke om noen som har slike fagverksboggier for salg. SM mener jeg hadde dette en gang, men ikke nå.
Fikk forøvrig svar fra Luck i dag, de er fremdeles aktive ser det ut som. Skal prøve deres eikehjul. Edited by VA - 19 mars 2015 at 03:09 |
|
MVH
VA |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |