Montere drivaksel i Brimalm 31b? |
Post Reply |
Author | |
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 februar 2015 at 09:08 |
Jeg har en Brimalm 31b som har ligget i esken helt siden jeg kjøpte den for mange år siden, da jeg ikke har fått kjøpt dekoder til den ennå. I dag pakket jeg den ut for å testkjøre litt analogt, og oppdaget at drivakselen hadde hoppet av inni hytta. Noen som kan gi meg tips om hvordan få denne på plass igjen, helst uten å måtte demontere hele loket?
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er mange måter å gjøre dette på!
Du kan enten brekke løs en av drivknutene og sette inn den teleskopiske akselen før du presser på plass drivkuten igjen. Du kan også prøve å bøye lok -tender-forbindelsen slik at teleskopakslingen "glipper ut" og prøve med 2 pinsetter/spisstenger å sette drivakslingen sammen igjen. Brimalm har nye drivakslinger til sine lok nå. Det anbefales å bytte til ny type. De har mindre "glepp" og kast. De er også lette å demontere. Det er min erfaring. Edited by Kjell H. - 08 februar 2015 at 12:59 |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
OK, takk for svar, skal se hva jeg får til. Har også sendt forespørsel til Brimalm angående ny drivaksel, kanskje like greit å bytte den først som sist.
|
|
Min hjemmeside |
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Har ikke hørt et pip fra Brimalm, og det har nå gått to uker siden jeg sendte forespørselen via kontaktskjemaet på websidene deres. Prøvde å sende en vanlig e-post til post@brimalm.se akkurat nå men den kom bare i retur, noen som vet hvilken mailadresse de har?
|
|
Min hjemmeside |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan prøve: christer alfakrøll brimalm.com
Jeg er ikke helt sikker på denne adressen men det er den jeg har hatt kontakt med dem på til nå - seinest i fjor på denne tid. Christer Brimalm er vel den person som står for salg. |
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Det høres nok mer riktig ut ja, husker jeg har vært i kontakt med Christer tidligere. Den kom hvertfall ikke i retur, så da virker det lovende
|
|
Min hjemmeside |
|
richardvoorhaven
Viderekommen Joined: 21 oktober 2011 Location: Nederland Status: Offline Points: 99 |
Post Options
Thanks(0)
|
try: order @ brimalm.com
I have had email contact with Christer recently.
|
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Thanks, Richard, I'll try that if I don't get a reply on my last e-mail within a couple of days.
|
|
Min hjemmeside |
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Da har jeg fått tilbakemelding fra Christer og har fått bestilt en ny kardang, så nå ser det ut til å ordne seg.
|
|
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |