Sjølbygging av kisvogn i 0m |
Post Reply |
Author | |
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(1)
Posted: 04 januar 2015 at 20:37 |
Tenkte jeg skulle plage folket med en liten oppdatering på hva jeg bygger på for tiden.
Mine interesser veksler mellom syttitalls normalspor i H0 og førkrigs 0m med Thamshavnbanen som forbilde. I det siste er det sistnevnte jeg har dedikert mest tid til. Westinghouselokene er stort sett ferdige, og da trenger jeg noen vogner. Siden dette er banens eldste lok måtte det bli banens eldste kisvogner. Modellene får kiskasser i tre, understellene er etset nysølv. Beslag er messingdeler lagd med utgangspunkt i 3D-printede mastere. Hjulene er spesialbygde av Erik Olsen. Lar en liten billedkavalkade fortelle resten, og det er bare å spørre om det er noe dere lurer på! Edited by Håvard H - 04 januar 2015 at 20:38 |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Excellent som alltid, Håvard!
Du burde skaffe deg en egen fan page! |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vilken skala är 0m.
Snyggt och gediget.
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker! Bloggen min er det nærmeste jeg kommer en "fanpage". Den har faktisk blitt oppdatert flere ganger den siste uka: Rembrance of Trains Past Sees vi på klubben på tirsdag, forresten? Edited by Håvard H - 04 januar 2015 at 23:04 |
|
Håvard H
Post Options
Thanks(0)
|
Takker! 0m er skala 1/45, sporvidde 22,22mm. Det er altså meterspor vi snakker om. |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dersom ModelljernbaneGuden vil. Men det burde jo være et nyttårsforsett å øke sitt nærvær fra to ganger i året til fire (eller mer)
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kort sagt: Helt nydelig!
Ser hjulene er lagret i slisser i akselgaflene - legges det opp til aktiv fjæring også? |
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Håvard H
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, men ikke ekte bladfjærer på utsiden. Det blir en jukse-fjæring (med gitarstreng som fjær) på innsiden av ramma. Du skimter den på dette bildet: Dette er et konsept jeg har rappet fra engelskmennene, her finner du en grundig artikkel om temaet. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |