Lakkering av vogner |
Post Reply |
Author | |
jogero
Viderekommen Joined: 11 juni 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 desember 2014 at 16:29 |
Jeg skal lakkere en personvogn fra Fleischmann i den grønne farven fra epoke IV, RAL 6020 og tak RAL 7022, med sprayboks. Men det er ikke så lett å få tak i rett farve. Er det noen som har gode råd hvor lakk kan kjøpes, hvilken type, hvilken klarlakk som er bra, altså alt rundt et sånt prosjekt.
|
|
Basic71
Fremo og MjF medlem Joined: 12 juni 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.jsc.no/images/Marketing/Maling%20Brosjyrer/Power%20Coat%20spraybrosjyre20112.pdf.pdf
Her kan de lage farger på foresåpørsel. Hvordan det fungerer på plasten må du spørre før kjøp Jeg har også brukt billakk på plast modell Rune |
|
jogero
Viderekommen Joined: 11 juni 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for det. Jeg noterer meg den. Jeg har jobbet med å få oversikt om det bare benyttes matte farger (eng. dull, flat, matt og tysk dunkel) og klarlakker. I hvert fall som slutt strøk. Humbrol sine "rail color" er bare i matt. Artikler i MJ-bladet om lakkering (plast), går i de samme baner. Blir ikke halvblank, silkematt brukt?
John
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |