Faller Car System bane et alternativ |
Post Reply |
Author | |
Rottenikken
Viderekommen Joined: 16 oktober 2012 Location: Zambia Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 september 2014 at 22:47 |
Jeg har liten plass og lite penger så jeg tenkte Faller car systems av tre grunner: Det første er pga svingradiusen. Det andre er at de trenger bare 30 cm for å klatre en etasje (7cm høyt) og det tredje er prisen, spesielt da 160kr for ti meter kjøretråd i stedet for skinner. For en del år siden da jeg hadde plass og penger så hadde jeg en meget stor bane med avansert sporplan i tre etasjer. Den banen var 220x140cm. Nå bygger jeg en Faller Car system bane og den er 60x120 cm men mye mer avansert sporplan enn den store togbanen jeg hadde og bilbanen er også i tre etasjer. Svingradiusen går jo helt ned til 21cm for 180 grader. Faller Car System er et godt alternativ hvis man har liten plass men vil likevel ha det skikkelig.
|
|
Helge Myhre
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva? En vantro på forumet vårt! En Idar Mo (*) for modell-hobbyen? Som om ikke bilen har fortrengt jernbanen nok i det virkelige liv, så skal den nå gjøre det i modelljernbaneverdenen? Her regner jeg med at du vil møte en unison fordømmelse fra hele MJ-miljøet, fra nagletellende FREMO-ister til fanatiske Märklinister. Og attpåtil poster du et innlegg om dette under "H0 2-skinne", når du skriver om kjøretøyer uten skinner! Fotnote: *: Idar Mo: Jernbanefiendtlig debattant i diverse leserinnlegg. Prøv å google <"Idar Mo" jernbane>. |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, det skulle jo vært under kategorien Monorail ...
|
|
Bjørn Egil
|
|
Rottenikken
Viderekommen Joined: 16 oktober 2012 Location: Zambia Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helge Myhre
|
|
Rottenikken
Post Options
Thanks(0)
|
Syntes du at dette vanr en høflig måte å skrive på? |
|
Helge Myhre
|
|
Rottenikken
Post Options
Thanks(0)
|
er den banen her for bratt og skarp til n-skala?
|
|
Helge Myhre
|
|
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du har ikke vurdert smalsporet jernbane da, eller trikk, de kan vist ha krappe kurver + at du også kan lege inn Faller Car system der.
Vist du får til en liten strekning med det, så blir du sikkert tatt in i varmen igjen .. Edited by Tåge - 01 januar 2015 at 21:46 |
|
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |