Evighetstema om mj |
Post Reply | Page 123 16> |
Author | |
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 august 2007 at 22:52 |
Går det å føre en (nesten) evigvarende disskusjon om mj (som ikke skyldes krangling)?
Det kan prøves, dersom man svarer JA eller NEI på spørsmålet, og deretter stiller ett nytt spørsmål som på en eller annen måte kan relateres til mj/jernbane som kan besvares med ja/nei. Alle kan poste flere ganger.
Her kommer det første spørsmålet:
|
|
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
koster mj for mye?
ja (selvsagt) Er det morro med mj? |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Bjørnar Berge
Viderekommen Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, Det er kjekt med MJ!
Er MJ bra for deg? |
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
- Nei, det er så mye jeg har lyst på at jeg holder på å bli gal.
- Er du pirkete på ting som epoke og forbilderiktige togsammensetningen?? |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
nei: så lenge det bare kan minne om tog eller kan minne om noe som ruller på skinner så er det ett fett
spørsmål: Brukte du mer enn 10.000 på MJ i 2006? |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
... Edited by KjellAn - 20 november 2011 at 19:31 |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
einjen
Post Options
Thanks(0)
|
hvor stort mjanlegg bygger/planlegger du nå:
--- Nei, ikke veldig stort kjører du digitalt? |
|
--
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja jeg kjører digitalt
liker du disel lok eller damp lok eller el lok?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
einjen
Post Options
Thanks(0)
|
ja jeg liker diesellok, el-lok eller damplok
Hvis du fikk valget mellom å modellere Rørosbanen eller Dovrebanen, ville du da ha valgt Rørosbanen? |
|
--
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
JA! defintitivt, jeg reiste med den mange ganger til og fra slekt i syd...
Ligger du noen ganger våken i evigheter og tenker på noe mj relatert du har lyst til å gjøre? |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja
har du noen andre hobbyer en mj??
|
|
Mvh stian |
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
- Ja, berg-og dalbaner
- Har du et bedre spørsmål enn dette? |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
ja
hvorfor liker du mj? Edited by Stian - 25 august 2007 at 19:46 |
|
Mvh stian |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei !!!, aldri i livet.
Har du noen gang planlagt for mye anlegg enn du har plass til ?
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
nei
bør du ha damp lok og nye el lok sammen
|
|
Mvh stian |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
einjen
Post Options
Thanks(0)
|
nei: Enhver epoke har sin sjarm og den epoken som passer for meg passer ikke nødvendigvis for deg.
Har du gått til anskaffelse av togførerlue eller andre togrelikvier som du bruker når du kjører MJ? |
|
--
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei, Har et skilt fra en Ekte Di3 (høyspenning livsfare), men Kan ikke bruke dette på en sånn måte
Syns du det virker sprøtt/rart å kjøre en EL14 i NSBGods design og en EL8 i grønn på samme bane? Hilsen Daniel |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Føler du at det forventes av "det øvrige mj-miljøet" at man
bygger modelljernbanen sin etter ett "forbilde" og med riktige
togsammensettinger?
Nei, jeg har aldir følt at gruppepress er et problem ;) -Når tror du BM69 kommer? |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Type 69 tror jeg kommer i 2009
Tror du vi vil få en ny utgave av El. 13?
Hilsen,
Laurenz
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
Bjørnar Berge
Viderekommen Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja!
Er rundbane dårlegare enn punkt-til-punkt? |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, fint med variasjon...
Er kjørende tog en nødvendighet for et modellert landskap? |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er kjørende tog en nødvendighet for et modellert landskap?
-Opp til den enkelte, men for meg? Ja! Er det noe poeng i å kjøre med pantografene oppe dersom manikkehar kjøreledning? |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Post Reply | Page 123 16> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |