Noen bilder fra Arendalstreffet 2014 |
Post Reply |
Author | |
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 mars 2014 at 22:20 |
Arendalstreffet 2014 ble gjennomført helgen 28-30. mars. Under har jeg samlet noen billedinntrykk fra treffet:
Stor takk til arrangørene for et meget godt gjennomført treff! |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og takk for en fin bildeserie. Takk også for at jeg fikk prøvd meg som txp på "nye" Bjørnlia. Som Pedere kommenterer et annet sted her, fungerte de to uttrekkene utmerket. Alle forgreningsstasjoner burde hatt slikt. |
|
Svein S
|
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Artig at Valdresbanevogn 102 omsider kom til Grimstad! Der har den neppe vært i sitt tidligere liv.... Jeg undrer imidlertid på om påskriftene ville vært sånn dersom den i sin tid hadde kommet til Grimstad? Da Valdresbanen ble overtatt av NSB måtte noen vogner få nye nummer fordi NSB allerede hadde vogner med de aktuelle nummerne. VB 102 ble da til NSB 240. Allerede før overtagelsen var den dessuten blitt bygget om til CF-vogn ved at den ene kupeen var blitt konduktøravdeling. Den fikk imidlertid aldri godsromdører, så selve vognkassen var lite berørt og dermed relativt enkel bygge tilbake til ren 3-klassevogn igjen. Vognen finnes i dag på Krøderbanen og er restaurert tilbake til leveranseutførelse. Den har fortsatt bare parafinlamper (den har utrolig nok aldri hatt elektrisk belysning, selv om den var i trafikk helt til 1967) og brukes blant annet i det årlige "Skumringstoget" som er et fullstendig "før-elektrisk" tog. |
|
Traveller
Veteran Joined: 07 februar 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 148 |
Post Options
Thanks(0)
|
Valdresbanen? NSB? Vognen tilhører da Sjuskogbanen! - som så mye annet bygget av Steinar Jeppestøl.
Mvh P. |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så har jeg lagt ut bilder fra årets Arendal-treff på min hjemmeside: http://home.online.no/~bjornrl Samtidig la jeg ut en rekke bilder fra tidligere treff; i 2010, 2011, 2012 og 2013. Dette etter en direkte forespørsel fra Jon Oskar (også kjent som "Greffern") om hvorfor jeg ikke hadde lagt ut treffbilder på mange år... Edited by Bjørn R Larsen - 07 april 2014 at 20:34 |
|
Damp
Nykommer Joined: 06 januar 2014 Status: Offline Points: 272 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flotte bilder. Som fotografen sa: -Proffen tar ett skritt frem, mens amatøren tar ett skritt tilbake.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |