minste radius? |
Post Reply |
Author | |
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 februar 2014 at 10:19 |
Hei.
Noen som har noen gode råd når det gjelder minste anbefalte radius for 2-skinne baner? Vi har både Roco sine IORE lok og en drøss med B7-vogner som jeg synes krangler litt allerede på roco sine r4 geoline. Hilsen Einar |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Anbefalt minsteradius for Superline og lignende er 600mm, for å være helt sikker kan det kanskje være greit å legge seg litt over det? Selv om lange vogner kan fungere på mindre radier ser det jo ikke særlig pent ut, spesielt fra utsiden av kurven, så jeg ville gått for så stor radius som praktisk mulig.
Når du sier at vognene krangler, hva mener du med det? Har du sjekket at alle akslene har korrekt sporvidde og at ingen aksler er skeivt montert i boggien? |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |