Bilder fra mitt anlegg |
Post Reply |
Author | |
Janfo
Medlem i MJF Joined: 27 november 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 94 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 desember 2013 at 13:51 |
Edited by Janfo - 08 desember 2013 at 14:15 |
|
JAN
|
|
Tog
Medlem i MJF Joined: 11 mars 2013 Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bortskjemt som man er blitt er det ikke ofte man lar seg imponere. Men skog og fjell ser veldig bra ut på disse bildene dine. Mange kjøper perfekt kjegleformede trær som i alle fall ikke har noe forbilde ute i naturen. Den fellen har ikke du gått i og både farve og form varierer veldig fint.
Litt spesifikk rustanløp i pukken/grusen bortover langs begge sider av skinnene kan også gjøre seg. Tror du - med ditt talent -ville ha stor glede av å se nærmere på Jon Einar Vistads anlegg "Togkjelleren". Jeg vet jo ikke om du har laget steinmurene selv. I så fall kan du kanskje jobbe litt med NOE mere usymmetriske steinblokker. Det demper plastinntrykket. Men så kjører du heldigvis grønt da..() Gratulerer med bra start. Edited by Tog - 08 desember 2013 at 15:57 |
|
Janfo
Medlem i MJF Joined: 27 november 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 94 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Takker for konstruktiv tilbakemelding. Er enig med deg i at det godt kan legges litt rustfarge i pukken langs skinnene, det er nettopp slik detaljering som virkelig er flott.
Jeg er også imponert over det Jon Einar Vistad lager, det han får til er så virkelighetsnært og fantastisk , jeg vil kalle det artistisk. Det er forøvrig mange flotte bilder fra andre anlegg , Tore lager noen utrolig flotte landskap på Grimstadbanen, det ligger en lang tråd på forumet med tema Grimstadbanen. Ålgårdbanen, osv for å nevne noe. Dette er god inspirasjon for oss alle her på forumet.
Når det gjelder steinmurene så er de av "kjøpetypen" prøver meg kansje etterhvert på å risse dem ut selv.
Av matriell så kjører jeg kun norske lokomotiver og passasjervogner, B3 gammel, mellom, ny. B7 gammel og ny, flåmsbana. Norske godsvogner, sammen med en del tyske som jeg fikk med da jeg kjøpte en masse brukt matriell da jeg startet opp for et år siden etter å ha latt hobbyen ligge i over 20 år. Fantastisk flott hobby vi har.
Mvh
Jan
|
|
JAN
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pent! Skal ikke klage om du legger ut mere bilder!
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bilde nr 2 minner meg om diesel drevet strekning. Sikkert fordi det også er høye lysmaster, både i Mosjøen og Mo I rana blant annet. Uansett fine bilder.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |