Passasjer vogner til DR 57/61? |
Post Reply |
Author | |
bfr130
Veteran Joined: 26 desember 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 november 2013 at 12:27 |
Har fått meg en DR57 norsk design. Noen forslag til passasjervogner til denne, eller andre vogner som passer bra med tids epoken.
|
|
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.
MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt" |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rocos trevogner først og fremst. "Donnerbüchsen" går også dersom de er av litra C og ikke som konduktørvogn de senere ble ombygget til. De overtatte tyske stålvognene kan antagelig også brukes. Alt dette finnes i modell, mener jeg.
|
|
Svein S
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Godsvogner: G4 (NMJ), G3 (CAD87), N2 (CAD87). Vognene fra CAD87 føres fortsatt av Alvalia: http://www.alvalia.no/categories/vogner-norske-godsvogner- Dessuten var det den gangen mange tyske godsvogner som kom hit under krigen, pluss en del som ble kjøpt under/etter 1. verdenskrig. Noen av disse har vært gitt ut i norsk utgave av bl.a. Roco. Det finnes dekaler for de som ønsker å modifisere modeller av de tyske vognene til norsk utgave. (messingmodeller.no) Edited by TorsteinS - 30 november 2013 at 10:10 |
|
Tog
Medlem i MJF Joined: 11 mars 2013 Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er synd at ikke Cad87 fortsatte med sin produksjon. Den første G3-vognen hadde flere svakheter dersom man er av den sorten som ser nøye etter forbildelikhet. MEN, den neste N2-vognen viste at produktutvikleren hos småprodusenten hadde både evne og vilje til mega-fremskritt. Derfor hadde jeg håpet at den bratt stigende læringskurven hadde fortsatt og etter hvert gitt oss flere godbiter. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |