bamsevogn |
Post Reply |
Author | |
Fenriken
Viderekommen Joined: 13 juli 2013 Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 november 2013 at 09:22 |
Jeg lurer på om noen vet hvor jeg eventuelt kan finne bamsevognen fra NSB på nettet ? og eventuelt om noen har litt mer informasjon angående den vognen og det vognsettet den tilhører. jeg så en ble solgt på qxl for ikke så lenge siden, men jeg var litt treig på avtrekkern :P
|
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det orginalen eller Limamodellen du er ute etter info om?
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vogna ble bygget 4 eks av Mitrans. Vogna gikk i trafikk på Nordlandsbanen Trondheim-Bodø ( i dagtogene ). Lima laget en utgave av vogna. Og hadde lekeavdeling for ungene. Bygget om fra B3 type 2 i 1997. Vogn nr 4 ble bygget om i 1999 på grunn av Eiterstraum avsporingen. Massene var vasket bort under skinnene, når dagtoget til Trondheim kom. Og de måtte bygge en ny BC3. Lima har også laget BC5 som gikk på Nordlandsbanen.
Vognstamme med BC3 var: Di4,BC5,FR3-2,BCF13,BC3,B3,B3. BC3 har også gått bakerst i toget. Alt etter som hvilken rutetermin det er snakk om. Hadde man ikke DI4 var ble det brukt DI3, gjerne 2 lok. Vognene ble hensatt 2005, på drift banegården i Trondheim føre de ble hugget.
Edited by Wickerman - 06 november 2013 at 23:30 |
|
A matter of life and death
|
|
Fenriken
Viderekommen Joined: 13 juli 2013 Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for interesant svar. Du vet ikke tilfeldigvis om noen plasser de selger vognen ?
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vogna er for lengst utsolgt fra Lima. Er nok redd du må på bruktmarkedet. Så samt ikke NMJ lager en ny serie
|
|
A matter of life and death
|
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bergen Modelljernbane laget også en liten serie basert på en Lima B3.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |