Historiske sporplaner/kart |
Post Reply |
Author | |
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(1)
Posted: 30 september 2013 at 18:02 |
Oppdaget at kartverket har lagt inn historiske utgaver av økonomisk kartverk.
Dette var virkelig interessant, og selv om årstallet er ukjent så er de nok fra 80-tallet tipper jeg. Det er i alle fall mye som har forsvunnet etter at disse ble trykket. Det kan sikkert være greit å krysse vekk bakgrunnskart i enkelte tilfeller, men økonomiske kart virker bare på størst zoom. |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg liker skalaen du valgte
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kartene på finn.no kan også gi mye interssant info for MJ-ere. Der det finnes, er det lagt ut historiske flyfoto som overlapper kartet. Mange av disse går tilbake til 1950-tallet, for noen store byer også førkrigs.
|
|
Svein S
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja jeg er klar over det Svein, men nå har jeg studert Notodden, Rjukan og Flekkefjord tilfeldigvis, og der er ingen flyfoto eldre enn 2003, og da er det ikke mye som er forandret.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |