FREMO endestykker std. mål ? |
Post Reply |
Author | |
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 september 2013 at 13:23 |
Heisann.
Er det noen som innehar tegninger av endestykker (sikkert oversett noe her på forumet) men evt. "std. målene" på disse, om det da finnes noe sånt? Jeg er tilbake i FREMO Modus... - Stein - |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
De finnes på Fremos nettsider. Her er direktelenka: http://www.fremo-net.eu/index.php?eID=tx_nawsecuredl&u=0&file=uploads/media/FREMO_H0_EU_3.pdf&t=1378214579&hash=993e60db85e96d5d38a4c14f88fc2357848eddb3
|
|
Svein S
|
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takke Svein & Svein!
Men hva om mine endestykker er 600mm bredde? Står lite om avstand 12mm hull fra midt! Legge til diferansen fra 70mm fra ende + forlengelse fra std. 500mm? Huff... Edited by helleland - 02 september 2013 at 14:28 |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er vel en fordel at du holder deg til standardbredden 50 cm av hensyn til møtet med andre moduler. Men teknisk kan du selvsagt både forøke og forminske bredden bare du får hullene på normert plass. Selv skrev jeg ut tegningen i 1:1 og klippet ut profilen som en mal jeg la oppå finerplata, risset rundt (også for hullene), og skar ut med en vippesag. Om man vil legge til 5 cm på hver side så er det jo bare å gjøre det. Malen sier noe om hvordan det må være innenfor malen. Ellers lar det seg vel greit gjøre å legge til 50 mm på alle horisontale mål på tegningen for å få 100 mm bredere modul. |
|
Svein S
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Personlig syns jeg det er en uting med rette hjørner i overgangen fra modul til modul eller seksjon til seksjon. Trenger man mer plass i dybden bør det være mulig å skrå kanten ut/inn fra endestykket fremfor å lage en rett firkantet overgang. Jeg syns anlegget da blir virkende atskillig mer usammenhengende, og det lager flere hjørmer man risikerer å slå borti om man ikke ser seg godt nok for
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Og dermed begrunnet du det jeg skrev at av "hensyn til møtet med andre moduler" bør man holde seg til normen.
|
|
Svein S
|
|
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen som vet om og eventuelt hvor man får kjøpt endestykker til Fremomoduler og eventuell pris??
|
|
Jarle
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vet ikke om det er noen tilgjengelige for salg akkurat nå, vet at bl.a. Togbutikken hadde tidligere. Det billigste er jo å lage en mal ut fra endeprofilen og sage ut endestykkene selv, tror det er mange som har gjort dette.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Togbutikken sluttet med det, ble vist for dyrt å ta de inn. |
|
A matter of life and death
|
|
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da konkluderer jeg med at dette ikke er i normalt salg lenger, men jeg tror saken løste seg likevel, da jeg har fått et tilbud på noen endestykker på mail her.
Takk for responsen!!! |
|
Jarle
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |