MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvordan lodde dekoder til skd 206?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvordan lodde dekoder til skd 206?

 Post Reply Post Reply
Author
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvordan lodde dekoder til skd 206?
    Posted: 20 mars 2013 at 14:49
Det er på tide å teste ut skaladesign sin skd 206 på anlegget, men dekodere må på plass. Loddeferdighetene mine ligger på nivået med at - når jeg skal lodde strømledning på skinnen smelter alltid de nærmeste svillene uten at ledningen sitter fast - så dekoderen burde kanskje noen "voksne" installere. Men hvis jeg skal prøve selv, er det noen som kan fortelle hvor ledningene skal?
Dekoderen er en Zimo mx621. Jeg har sett bruksanvisningen, men føler at alt ikke stemmer. Trenger jeg en dings til?
 
 
 
Marius
Back to Top
LittleW View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 november 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LittleW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2013 at 14:54
Jeg kjøpte det siste byggesettet fra Togbutikken og lurer på det samme.
Raymond Willy
#FREMO #Sporbygger #Lyssignaler
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2013 at 15:13
Motoren må splittes fra strømopptaket der den er loddet.
Rød og svart ledning skal loddes til strømoptaket og orange og grå lednong fast i motoren.
Har du ikke lys, så kan de andre ledningene klippes/fjernes. - Pass da på at det ikke blir innbyrdes kontakt mellom ledningene eller chassis.
 
Det kan være lurt å snu motoren 180 grader. Da blir ikke loddepunktene for strømopptak og motor tett sammen.
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2013 at 17:30
Takk! Har du mulighet til å legge ut et bilde?
Marius
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2013 at 18:15
Det er for mye arbeid å demontere for å legge ut bilde!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.