Strekkfisker i H0-skala? |
Post Reply |
Author | |
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 februar 2013 at 15:17 |
Er det noen som vet om slike er å få tak i her i Norge? Har funnet de på nettet, men syns det blir litt voldsomt å bestille fra utlandet når jeg ikke skal ha mer enn 1 pakke.
De jeg er ute etter ser slik ut (link til bilde): http://www.grandtline.com/products/images/5000%27s/ho%20misc/5039.jpg Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har ikke vært borti noen som har det på lager, men alle butikker som får varer fra Walthers kan du jo bestille det gjennom.
Men det kjappeste er nok å bestille fra USA selv. Kai
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar. Det er mulig vi trenger noe annet småtteri også, så jeg får vurdere om jeg skal legge inn en bestilling først som sist. Skulle egentlig hatt det fortest mulig, men et par ukers leveringstid får gå.
Svein
|
|
Min hjemmeside |
|
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du sjekket hobbybutikkene i Norge? Ser at Norwegian Modellers har noe, men vet ikke om størrelsen er riktig. Så små strekkfiskere blir lite synlige. Er det uaktuelt å bruke noe annet? På avstand vil en liten "klump" være lik. F.eks surre tape rundt, tykkere pianotråd, ledningsstump osv. |
|
Marius
|
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
De strekkfiskene er i seg selv faktisk ganske synlige i den størrelsen. Her ser du de samme under en H0n3 short caboose jeg bygget fra et PSC byggesett.
En annen ting å merke seg er at de wirene er en slags fiskesnøre og ikke av metall. Det gjør de langt enklere å sette på. Kai
|
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
De der blir nok alt for store ja, de vi har brukt er ca 1 x 3 mm. På dette bildet vises den ganske godt, det er til lokstallen som Vigdis har begynt på:
De fulgte med lokstallen, men det var bare akkurat nok i antallet, og siden de er så små har hun allerede klart å miste noen. Vi trenger forøvrig flere bolt/mutter med skive som også er synlige på bildet, så det er kanskje like greit å bestille opp et lite lager først som sist.
Svein Edited by Svein_A - 18 februar 2013 at 11:32 |
|
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |