Nordlandsbanen |
Post Reply ![]() |
Author | |
edean13 ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 11 juni 2010 Location: Norge/USA Status: Offline Points: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 januar 2013 at 06:28 |
Hallo MJF!
Uheldigvis har jeg greid å forvirre en stakkars hobbybutikkeier i Trondheim med en bestilling fra USA og kunne ikke finne den gamle tråden dere hjalp meg med. Kan noen fortelle meg hvis dette hører til på nordlandsbanen? Di4 nmj gml design kafeteria vogn Lima B5-2 nmj gml BF12 nmj ny B3 25540 - tenker å bestille nmj gml B3 25573 - tenker å bestille nmj gml B3 25568 - tenker å bestille Jeg er ikke sikker, men hadde lyst på 2 ny design og en gml design vogn, tanken er at det kanskje er mer sansynlig at nettop den kombinasjonen var å se de siste årene B3 vognene var i bruk. Uheldigvis så så jeg ikke flere B3 i nydesign på nmj sin webside. Var B3-2 vognene i bruk på Nordlandsbanen? Det ser ut som den eneste forskkjellen er at et par seter er fjernet for å gjør plass til en skistativ. I så fall kan de brukes som en vanlig B3? Lurte også på om gml AB11K, ny AB11 eller WLAB 21074 var i bruk på nordlandsbanen? Butikkeiern har vært veldig hjelpsom og jeg ønsker å gjør ting enklest mulig for han med å unngå å returnere vogner som ikke hører til. Tusen takk! |
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DI4 har gått på Norlandsbanen siden de ble levert i 1981.
BR har gått på Norlandsbanen og gikk frem til sommeren 2012. Men da som Fr3-2(ombygget kafteriavogn) Utvending er det ikke så mange forskjeller. Men innvendig fikk man fjernet sitteavdelingen i og man fikk bedre plass til NSB kafe meny + personale(Fr3-2)
BF12 har gått på banen, og de kunne også ses i Norlandsbanen dag og nattog. Når man hadde mangel på BF13/BCF13.
Det har en periode gått nesten reint B5 stamme (sammen med noen B3) etter 1998 bare gått BC5(finnes i modell på bruktmarkedet) Sommeren 2012 ble det satt inn B5 vogner igjen. men disse er lakkert i de nye fargene til NSB.
Både AB(1/2 klasse) og Wlab(sovevogner) har gått på nordlandsbanen. De har faste sovevoger iallefall.
Både nydesign og gammeldesign B3 har gått på banen. Denne gikk helt til man fikk den nye B5 vognene: http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=351_250_338&products_id=3057&osCsid=b002fe22e7d95f2fdcfc5d613d576854
Seinere ble noen av vognene(de som fikk frem til sommeren 2012) satt i reserve i tilfeller problemer med de nye vogene.
Tidligere gikk Ole Tobias, Polarsirkelpendelen og Meråkerbanen med lok og vogner.
|
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
TorsteinS ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1180 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For ordens skyld: De B5-vognene som ble satt inn i 2012 var ikke bare lakkert om, men hadde bl.a. fått helt nytt interiør, nye boggier, nye sidedører (med mindre vinduer), nye endedører og nye vinduer (sotede, og ikke til å åpne). Noen vinduer var fjernet. Ventilasjonsgitterne var også endret. Altså temmelig forskjellig fra de B5-ene som fantes i modell. Disse må ikke forveksles med den enslige B5-vogna (26028) som noen år tidligere ble lakkert på samme måte ("tomatsuppe-design"), men ikke bygd om i vesentlig grad, og som Rivarossi hadde modell av. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |