Liten lyddekoder for vogn? |
Post Reply |
Author | |
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 desember 2012 at 14:18 |
Hei
Jeg har lett på dette internettet etter en liten og enkel lyddekoder med programerbar lyd for å sette inn i en vogn, men finner ikke helt en god løsning. De fleste lyddekoderne er naturlig nok beregnet til å sitte i et lokomotiv og dermed drive en motor. Jeg har tenkt på muligheten å innstallere Zimos funksjonsdekoder, men da trenger jeg en passende lydmodul å koble til. Noen som har råd / ideer?
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror en mulighet for deg er å bruke 2 dekodere?
- Først en funksjonsdekoder med SUSI-grensesnitt (har ikke sjekket om det finnes noen som har dette) - og deretter en SUSI lyddekoder.
- Muligens at denne løsning blir for volumiøs?
Ellers er det mulig å plassere en LokSound Mini med en liten motstand der det skal være motor. Da er det mulig å lese ut CVer på denne uten feilmelding.
|
|
BNSF DASH 9
Viderekommen Joined: 05 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan denne være ett alternativ http://www.digitrax.com/products/sound-decoders
Lars Erik
Edited by BNSF DASH 9 - 22 desember 2012 at 20:56 |
|
DIGIRAX CHIEF, ZEPHYR, DT400 IR TRÅLØST,JMRI og WiThrottle app.
|
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Takk for tips. Har sett litt på alle 3 løsningene, og Digitraxen ser ut til å ta minst plass, samt være hyggligst i pris. Det finnes visstnok ingen ferdig koduktørfløytelyd å laste ned, så lyden må legges inn på en fil og lastes via en PR3 USB interface. Kan Digitrax lyddekoderne lastes via ESU Lok Programmerer? Vet den kan brukes på noen andre merker, men ikke hvilke.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |