Skaarerbanens Venner inviterer til FREMO-treff |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 august 2012 at 16:35 |
Skaarerbanens Venner har gleden av å kunne invitere til FREMO-treff på Ask i Gjerdrum, torsdag 7. - søndag 10. februar 2013.Merk at treffet er utvidet med en ekstra kjøredag. Mere informasjon om treffet kommer etterhvert.
Mvh, Kai
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tre dager høres bra ut. For meg passer det antagelig bedre i februar enn i november denne gangen, så jeg satser på å ta med meg noen moduler.
|
|
Svein S
|
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er jo desværre lige den weekend, som starter familiens vinterferie i Nesbyen.
At jeg evt. hellere ville deltage i Fremo træf, er nok ikke et emne som tages med på familierådet. Mange hilsner Dan |
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Plutselig blir du syk ca ved Oslo og må avbryte ferien
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Magne
Godt forslag Dan
|
|
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kommer det noe mer informasjon om treffet snart?
|
|
Eirik
|
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det står ingen ting om påmeldingsfrister verken for deltagelse eller modulpåmelding. Kan det sies noe mer om dette?
|
|
Svein S
|
|
Kait
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg skal få oppdatert selve invitasjonen, men i utgangspunktet er påmeldingsfrist satt til 6. januar 2013. Deltageravgiften er satt til kr. 300,- Mvh, Kai
|
|
Kait
Post Options
Thanks(0)
|
Da nærmer treffet på Ask seg raskt. Dette er noe å glede seg til.
Det er plass til et par til på treffet om det er noen som har lyst og mulighet til å delta. Bildet viser lok 433 som henter konduktørvognen til toget det skal trekke til Hovedstaden, en varm augustdag i 1959.
|
|
Steinar J
Fremo og MjF medlem Joined: 04 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 34 |
Post Options
Thanks(0)
|
Til hvilket kontonr. skal deltageravgiften betales?
Steinar Jeppestøl
|
|
SJ
|
|
Kait
Post Options
Thanks(0)
|
Kontonummeret var uteglemt fra invitasjonen opprinnelig, men skal være der nå.
Det er: 1201.02.49064 Mvh, Kai
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott anlegg, hyggelige mennesker og et spennende opplegg fra Kai & co |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Det ser hyggeligt ud God fornøjelse.
Dan
|
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Her er noen av mine bilder fra fredagen.
Hele anlegget: Type 30a og kullbukk på Isaker: Type 29 fra NJM KGB-vogner for KGB-stasjonsbygning: |
|
Svein S
|
|
Overkonduktøren
Veteran Joined: 24 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 168 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spesielt moro å se type 29 fra NMJ i trafikk allerede!
|
|
Svein Arild
Nykommer Joined: 09 februar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Prøvde å komme inn for se dere kjørte på kulturhuset på Ask i dag. Der ble jeg møtt av en mann innefor døren som jeg spurte om jeg kunne se litt. Ble da kontant avvist dette var et lukket arrangement. Dette var skuffende, da jeg selv driver med modelljernbane, riktignok ikke fremo, men N og HO. Er det slik at miljøet ikke trenger fler medlemmer eller ønsker nye, så syntes jeg det er trist. Hilsen en skuffet modelljernbaneinterresert mann. |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette arrangementet har vært annonsert lenge og alle modelljernbaneinteresserte har kunne melde seg på (se innlegg lenger oppe). Det har vært veldig mange på døren her som bare skal se litt. Om alle skulle slippe inn hadde fokuset til de som har betalt deltakeravgift vært på å følge disse rundt, i stedet for å delta i det trafikkspillet de har meldt seg på til.
For ordens skyld må det også nevnes at dette ikke er et MJF arrangement, men et arrangement i regi av Skaarerbanens venner. Edited by Morten Jacobsen - 09 februar 2013 at 14:14 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Roger Andre
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Post Options
Thanks(0)
|
Disse treffene til skaarerbanens venner er jo noe som virkelig er noe og se, synn det ikke blir tenkt litt nytt... sett av litt tid, en av dagene hvor det er mulighet for og invitere folk inn for og se på kjøring og skifting og noen fantastiske modeller. Har forståelse for at folk betaler for og ønsker å kjøre tog, men tenk på rekrutering.
Om det ikke er mjf som organiserer så tror jeg på felles inkludering. tenk positivt...
Ha en fortsatt god kjøre helg.
|
|
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
|
N-oldus
Nykommer Joined: 18 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg hadde tenkt meg en tur da jeg er nysgjerrig på moduler, men jeg betaler ikke hundrevis av kroner for å ta en titt. Skjønner at man ønsker lukket opplegg for mesteparten av et slikt arrangement, men jeg tror det er en ide å sette av en time eller to hvor nysgjerrige kan komme på et gitt klokkeslett.
Kan jo hende at Skaarerbanen får enda flere venner da :-) |
|
Med Vennlig Hilsen
Geir Ødegård "Common sense isn't so common..." |
|
*Henning
Medlem i MJF Joined: 01 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg skjønner veldig godt at man ikke ønsker fullt av folk på et lukket arrangement. Jeg ville ikke hatt hvermannsen gående å klå på alt av håndlagede modeller. Men noen timer eller en dag avsatt til guidet omvisning hadde sikkert vært mulig og kanskje en ide til senere arrangement. Inngangspenger til klubbkassa og kanskje noen nye medlemmer. :)
|
|
paolsen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et FREMO-treff er et deltager-arrangement, ikke en Messe...
Og når det er sagt, er det både i Skaarerbanens og andres regi oppgjennom årene vært rikelig men muligheter for "å komme og se". -pål- Rettet trykkleif... Edited by paolsen - 09 februar 2013 at 18:53 |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er ikke verre enn å ta kopntakt på forhånd. Om man spør i forkant slipper man fint inn.
Men respekter at man ikke kan møte ubedt. |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
*Henning
Medlem i MJF Joined: 01 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så bra. Da skal jeg huske på det til en annen anledning. :) Var inne på tanken, men i og med at det er et deltager/lukket arrangement så lot jeg det være.
Har vært innom å kikket på Flymuseet Gardermoen når det ble avholdt der. Da kunne man se fra en side i museets åpningstider. Synd det ikke er der fortsatt, men det er sikkert grunner til det uten at utenforstående har noe med det.
|
|
Kait
Post Options
Thanks(0)
|
Et lite glimt fra Skaarerbanen: Her står passasjertoget på Thorshaug klar for avgang til Hovedstaden. Legg merke til den vognstammen. Dette er modeller vi virkelig håper blir tilgjengelige om ikke altfor lenge.
|
|
Kait
Post Options
Thanks(0)
|
En observant fotograf fikk tatt et bilde av type 29 rundt lunsjtid der den glir over broen rett øst for Isaker stasjon.Lokomotivet imponerte med sin trekkraft og myke gange.
|
|
Kait
Post Options
Thanks(0)
|
Fossum Fabrikker like øst for Paalsrud er et travelt sted i 1959. Daglig leveres det vognlaster med trevirke
til produksjonen av øl og mineralvannskasser. Her ser vi at godstoget på linjen ved Fossum. Konduktørvognen er akkurat koblet fra slik at vognstammen kan skyves inn på sidesporet. Her har fotografen flyttet seg litt og vi ser at lokomtivet skyver vognstammen inn til Fossum Fabrikker. På sporet ved siden av står en tom vognstamme som skal tas med etterpå. Konduktørvognen blir stående på linjen mens operasjonen pågår. Dette og utallige andre lignende oppgaver utføres under tidspress for å holde rutene gjennom hele FREMO-treffet på Ask. Et kompetent personale står på for å få trafikken som en høykonjunktur genererer. Kai
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nydelige bilder Kai!
|
|
grinda
Fremo og MjF medlem Joined: 24 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 54 |
Post Options
Thanks(0)
|
JA, enig at det er supre bilder. Men det er også supre modeller som det ligger utrolig mye arbeid bak. Takk for at dere deler med oss. Flott Kai.
|
|
Hilsen
Erik K |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Burde ikke være verre enn at de deltar på en av messene på østlandet feks og viser hva de driver med. Så kan fremotreff forbi lukket. Skal man få flere til å drive med fremo, må man ut og vise hva man holder på med.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |