Sidelaster-tralle |
Post Reply |
Author | |
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 desember 2012 at 00:03 |
Ser på TL-Modellbau sine sider att de har ei sidelaster-tralle i produksjon.
Blir spennende å se hvordan den blir seende ut... F.eks Ørland Transport drar rundt på slike.... Da kan det være litt artig men noen mindre vanlige containere..... Med presenning, vel å merke bare 20' Flat-rack container, 20' I samme slengen, i "ätzbleche" : Stropper og kjetting til å feste last. Sisu hytter Gravemaskinen her, er vel ikke så interesant, men redskapen utpå bommen er jo super... |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja. her er det mye fint. Gir litt ekstra til kjøretøyene disse delene. Kjapp levering også.
|
|
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Firmaet jeg kjører for er en av de største innen sidelaster. Vi har 27 biler som kun kjøres med sidelaster. Og Trekkvogna må også bygge om for å kunne bruke sidelaster. Vi og flere norske firmaer bruker sidelaster som kommer fra Hammar i sverige. Hammar er på vedensbasis en av de største produsenter på sidelaster. http://www.engertransport.no/sidelastertransport 20" flak har jeg ikke sett på Oslo Havn, den det går mye 40" flak via Oslo havn, enten med stål eller takstein. Eller ukurante deler som ikke går inn i en Conteiner på grunn av størelsen. 20" P&O Ferrymaster har jeg ikke sett, men går mye P&O Nedloyd. Selv om jeg ikke har sett de, betyr det ikke at det kan gå over havna i Oslo. Eller via en av de andre Conteinerhavnene i Norge.Edited by Wickerman - 02 desember 2012 at 12:31 |
|
A matter of life and death
|
|
hamoell
Veteran Joined: 10 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det blir levert sidelatere med påmontert motor slik at man kan bruke vilken trekkvogn en vil.
Edited by hamoell - 02 desember 2012 at 12:36 |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by Wickerman - 02 desember 2012 at 12:38 |
|
A matter of life and death
|
|
hamoell
Veteran Joined: 10 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ørland Transport i Sandnes har et par stykker. Sjåførene syns disse er mer effektive, da de ikke må kople inn noe kraftuttak
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |