MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Godsvogner med reklame
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Godsvogner med reklame

Post Reply Post Reply
Author
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Godsvogner med reklame
    Posted: 19 november 2012 at 19:00
Jeg ser at NMJ har sendt ut en del svenske godsvogner  fra 50 - 80 tallet med reklame.
Hvor realistiske vil det være å kjøre disse på"norske" spor? Jeg kan ikke erindre å ha sett slike vogner i virkeligheten i Norge. Krysset disse grensen hit, eller gikk de bare i Sverige?
Kanskje dette egentlig er et spørsmål for et Jernbaneforum, men jeg prøver her likevel da vår verden kan/skal avspeile den virkelige.
SOHo
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2012 at 19:55
Generelt gikk det mange svenske godsvogner i norske tog. Godsvogner flyter mye lettere over landegrensene enn personvogner, bortsett fra at breie norske vogner hadde restriksjoner utenfor Norge og Sverige, slik som G4.
Svein S
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2012 at 20:03
Gbs vognen med Tetra Pak reklame har jeg selv fotografert på Paradis i Stavanger en gang på 80-tallet så den har i alle fall kjørt på Sørlandsbanen.

Gbs Tetra Pak

Petter Ramsdal
Back to Top
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2012 at 21:18
Til Svein:
Jo, jeg er klar over at godsvogner flyter lett over grenser, og i perioden 60 - 80- tallet var det mange svenske og også en del utenlandske vogner jeg så her i byen og landet forøvrig, men jeg kan likevel ikke huske noen svenske med reklame.

Til Petter:
Takk for dokumentasjon.
SOHo
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2012 at 21:43
I tillegg til svenske så har vi også hatt egne norske tilfeller. Her er lenke til et bilde av Gartnerhallen og Blomstertransport:
Terje
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2012 at 10:58
Originally posted by Terje Skram Terje Skram wrote:

I tillegg til svenske så har vi også hatt egne norske tilfeller. Her er lenke til et bilde av Gartnerhallen og Blomstertransport:

..., men det er kun for den innere krets å se ... Confused ...
Bjørn Egil
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2012 at 11:48
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Originally posted by Terje Skram Terje Skram wrote:

..., men det er kun for den innere krets å se ... Confused ...

Neida:

http://medlem.njk.no/forum/forum.php?&modul=innlegg&innl=138956&rom=74 Smile

Folk må bare lære seg å fjerne "aut=1" (eller sette aut=0) fra URL så har man tilgang til det meste.

Dessuten er den indre krets de som er registrert. Det er intet krav om medlemsskap.

Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.