Class66/77 |
Post Reply |
Author | |
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 november 2012 at 22:34 |
Esu kommer med Class 66 og 77. Class 66 var kjent som CD66 hos Cargonet. Lokene levers med lyd og røygenerator(røyk fra dieselmotoren) Lov å håpe på en Cargonet versjon?
|
|
A matter of life and death
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Både Heljan og Lemke kommer med 66. Lemke sin er en fortsettelse av Mehano sin.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Etter som Mechano innstilte driften for noen år siden, ble jeg nylig overrasket over å se at firmaet fortsatt produserer.
Mechano har nå levert en ny serie av Class 66. Disse er kinaporoduserte og prisene har gått ytterligere ned. De finnes allerede i butikkene i Tyskland i 2 utgaver HGK og CrossRail for under € 170 (inkl. MwST).
Til sammenlikning koster ESU Class 66 hele € 370 - men da får du en høyteknologisk modell!
|
|
hamoell
Veteran Joined: 10 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det lagt ut noen link til Heljan modellen. Har søk på Heljan men kan ikke se å finne noen bilder eller info om ny class 66
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjell, nå må du skille mellom Meccano og Mehano! Meccano lager byggesett i metall, slik som dette: http://www.flickr.com/photos/35034351249@N01/133274349. Mehano derimot, er et slovensk selskap startet i 1952 under navnet Mehanotehnika. I 1990 skiftet de navn til Mehano. Heljans 66 kan ses her http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6126699 .
|
|
Magne H.L.
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Beklager trykkfeilen i farten.
- Selvfølgelig heter det Mehano uten "c" (-men jeg skrev da ikke to c-er?)! - Lurte på om jeg skulle rette det, men gadd ikke!
Det er alt for mange "lokk" på forumet som ingen tilsynelatende bryr seg om?
- Forøvrig er vel Heljans Class 66 i skala 1:76 og derved beregnet for det engelske markedet? Edited by Kjell H. - 11 november 2012 at 14:11 |
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Joda, det skrives uten to c'er, men det uttales nesten likt . Heljans 66 er annonsert i 2004 katalogen som både H0 og 00. En tråd om Heljans 66 kan leses her http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/generelt/heljan-nyheder-class-66
|
|
Magne H.L.
|
Kjell H.
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg så at dette var en snart 9 år gammel "nyhet" i begge målestokker.
Etter Mehano laget sin utgave - og særlig dersom ESU også gjør en tilsvarende, tror jeg ikke på en 3 utgave i målestokk 1:87. I så fall blir det nok kun én i skala 00?
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hører at Mehano har flyttet produksjonen til Kina og at de kommer med CD66.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |