MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Dekaler?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekaler?

Post Reply Post Reply
Author
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekaler?
    Posted: 03 november 2012 at 15:23
Hei.
Har planer om å kjøpe en SuperLine Skd 220 (196) for å bygge om til Mantena (Stavanger) sin Skd 220-172.
For å gjøre dette, må jeg ha dekaler med Mantena logo.

Jeg antar at jeg ikke kan kjøpe dette ferdig, men kansje spesialbestille. 
Spørsmålet er; hvor?

Har søkt på forumet og Google uten resultat.

-Smaen
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2012 at 15:58
Du kan prøve feks.Skala Design eller Messingmodeller.

Rune
Back to Top
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 november 2012 at 15:13
Ingen av de har Mantena logo.
Jeg forventet ikke å finne logoer jeg kan kjøpe ferdig, men å måtte spesialbestille.
Back to Top
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2012 at 19:17
Hvor får dere andre dekaler når dere bygger om et lok eller vogn?
Lager selv, spesialbestiller på nettet, bestiller ferdiglagde?

Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 14:24
Jeg har laget mine dekaler selv. Jeg kjøpte mine hos www.blekkskriveren.no. Fines både blanke og hvite.  Jeg har laget noen biler og har skrevet ut på en vanlig foto-printer. http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=7014&title=ny-bil-under-bygging 
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 15:43
Tusen takk for svar.
Ser om jeg får bestilt da.

Takk.
Mvh.
Smaen
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 20:53
selve mantenalogoen lar seg gjøre med blekkskriver, men skal du ha hvite dekaler må du bestille av noen som har spesialutstyr. vær obs på dette. en annen ting med de arkene du får hos blekkskriveren.no er at de er foer tykke for såpass små modeller.

jeg har selv slikt utstyr til eget bruk, men det er en møysommelig prosess å lage dekaler.

hvis du kun skal ha en mantena- logo på hvit firkant kan du prøve selv med et hvilket som helst klistreark du får i en bokhandel. ta bilde av logoen, last ned fra nettet og lim det inn i f.eks word. prøv på noen modeller du tør å ødelegge først...
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 21:15
Er det ikke litt rart at det ikke finnes en leverandør her til lands som tar på seg å lage dekaler?
Eller mangler det bare skikkelig info fra leverandør som tar slike oppdrag?
De gangene jeg skulle ha dekaler så var det ingen som reklamerte for at de lager her til lands, som så mye annet...
Løsningen da også ble en kjapp henvendelse til en leverandør i Tyskland som fikset alt så dekalene ble levert i postkassa etter ei uke.
Back to Top
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 21:28
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Er det ikke litt rart at det ikke finnes en leverandør her til lands som tar på seg å lage dekaler?
Eller mangler det bare skikkelig info fra leverandør som tar slike oppdrag?
De gangene jeg skulle ha dekaler så var det ingen som reklamerte for at de lager her til lands, som så mye annet...
Enig. Fant ingen. Letet både på norsk og engelsk. 
Hører dere dette, norske modelljernbane levrandører? Vi trenger dekaler!
Løsningen da også ble en kjapp henvendelse til en leverandør i Tyskland som fikset alt så dekalene ble levert i postkassa etter ei uke.
Hvilken leverandør?

Mvh.
Smaen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 22:02
Tror desverre markedet for dekaler er heller snevert. 

Men om du trenger spesielle dekaler, så ville jeg tatt kontakt med Electrade, Scandinavian Miniatures, eller SkalaDesign og spurt..  Er nok liten sannsynlighet at de har den dekalen du ønsker på lager, men kan kanskje være behjelpelig med å lage dette for deg.  De vet jo tydeligvis hvor/hvordan de lager dekaler når de tilbyr detSmile
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
KAEMD View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KAEMD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2012 at 22:36
Jeg kan gjerne hjelpe deg med å få lagd dekaler. Jeg har 1-3 leverandører i Tyskland som jeg bruker. Ta kontakt med modellbildesign@getmail.no
KAEMD
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2012 at 00:10
Originally posted by Småen Småen wrote:

Hvilken leverandør?

Mvh.
Smaen

Det begynner å bli et par år siden, så svaret på spørsmålet ligger i "arkivet", men jeg skal sjekke opp og komme med noe konkret.

Men nå ser jeg at en tilbyr seg her også.
Er dette hemmelige leverandører eller noe som kan "avsløres" for andre også, eller er dette noe du som komersiell leverandør kan tilby fremover?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2012 at 09:39
Et kjapt søk på google gav disse linkene:

En oversikt over mange decalprodusenter:

Er litt usikker på hvordan de opererer, men mange krever nok at du leverer dem en ferdig fil av ditt objekt i vektor format, satt opp på den måten de ønsker (forskjellige farge i forskjellige lag)

Edited by SveinR - 07 november 2012 at 09:45
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2012 at 14:33
Takk for alle svar!
:)
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2012 at 16:33
Originally posted by Småen Småen wrote:

Hei.
Har planer om å kjøpe en SuperLine Skd 220 (196) for å bygge om til Mantena (Stavanger) sin Skd 220-172.
For å gjøre dette, må jeg ha dekaler med Mantena logo.

Jeg antar at jeg ikke kan kjøpe dette ferdig, men kansje spesialbestille. 
Spørsmålet er; hvor?

Har søkt på forumet og Google uten resultat.

-Smaen
Hei,
Har du et bilde av denne 220 maskinen med Mantena design?
Hvis ikke dette er for komplisert logo kan jeg kansje hjelpe deg med dette hvis du kjøper min 220.196 (helt ny, ubrukt) som jeg har liggendes. 2 fluer i samme smekken, kan ikke bli bedreSmile
Send PM hvis interesse.

Mvh.
Arne
Back to Top
Småen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Småen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2012 at 17:41
Takk.
Du har fått PM.

For dere andre, her er noen bilder av Skd'en:
Skd 220.172 Mantena
Skd 220.172 Mantena

-Smaen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.