Modelljernbanemesse på Hamar |
Post Reply ![]() |
Author | |
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 oktober 2012 at 13:04 |
Nå til helgen 06-07 oktober, er det modelljernbanemesse på Jernbanemuseet på Hamar.
For mere info og utstillerliste se: |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen som har vært på Hamar i dag, og som kan komme med en liten tilbakemelding? Hadde ikke overskudd til å dra i dag, men kan være aktuelt å ta en tur i morgen.
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Samme her. Skal dit en tur i morgen, men kunne tenkt meg en oppsummering..
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
![]() |
|
TorsteinS ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1180 |
Jeg var en tur dit i dag. Som det står på nettsidene til Jernbanemuseet, er det en relativt liten messe. Foruten de faste MJ-anleggene som museets har i montre langs den ene veggen, så jeg bare ett "ordentlig" anlegg, det amerikansk-inspirerte modulanlegget til Mjøsa Nskala. I tillegg var det en "leketogbane" med M-skinner for den yngre garde. I tillegg hadde de lagt inn noen meter med skinner for "Knertitten". Det var heller ikke så mange salgstands som på messene i Horten og Larvik, men VMJI så ut til å ha tatt med hele sjappa, og når også Hobbytrain og Gerts Import var med, burde det meste av dagens norske MJ-materiell være representert. Positivt var det at Skala Design var der - de har jeg ikke truffet på messe før (Horten, Kråkstad, Larvik). Der fikk jeg kjøpt det nye messingbyggesettet av kjølevognen Ha5, som ennå ikke er tilgjengelig via nettsidene deres (eller Togbutikken sine), pluss noe smådeler som ikke heller finnes på nettsidene. Jeg så også at de hadde byggesettet av WLAB-2, men sjekket ikke om det var et enslig resteksemplar, eller nytt opplag. De viste også prototyper av noen smalsporvogner. Ellers gjorde jeg noen OK bruktkjøp hos privatpersonene som hadde stand. Litt av grunnen til at jeg tok turen helt til Hamar, var at også museets bibliotek holder åpent under messen. Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert, men det blir tidligst i morgen. |
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
I tilegg til leketogbanen det nevnes, her kommer det en plate til med DCC. Planen er å vise frem T43 med lyd i |
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
TorsteinS ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1180 |
Først et par bilder av Skala Designs Ha5 / Ibchghps: Jeg glemte forresten å nevne at Skala Design også hadde med en El 11 som så ut til å være komplett. På nettsiden er det kun bilde av en prototyp som ikke er ferdig lakkert eller merket. Jeg tok ikke noe bilde av den, da den stod i en pleksiglassboks, som gir stygge reflekser ved fotografering. Ikke alt som ble solgt på messen var det aller nyeste: Resten av bildene er fra modulanlegget til Mjøsa Nskala: |
|
![]() |
|
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
|
|
![]() |
|
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
De kostet 650,- på messen. Modellene han viste frem var en fryd for øyet:-)
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |