Stridsvogntransport |
Post Reply |
Author | |
jhela
Nykommer Joined: 03 februar 2011 Location: norge Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 september 2012 at 09:37 |
Hei,
Er det noen som har bilder/linker til stridsvogntransport fra Trandum - Hjerkinn rundt 1978
Jan Henry
|
|
Jan Henry
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror jeg har 1983, så det blir kanskje for sent? Husker i hvert fall et bilde fra Dombås med et tog fullt av stridsvogner som jeg fotograferte. Men det kan ha vært i forbindelse med en større øvelse.
|
|
Svein S
|
|
jhela
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen,
Bilder fra 1983 går bra. Det var vel endel år igjen før det ble spiker av Leopard 1
|
|
Jan Henry
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bildet jeg tenkte på var dessverre tatt atskillig senere enn jeg trodde. Det er fra 1990, men det er nok den samme vogntypen som ble benyttet hele denne tiden for den type transport, nemlig det som i hvert fall en periode ble benevnt Rgps. Her er bildet: |
|
Svein S
|
|
jhela
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen og takk ,
Jeg får ta en tur på biblioteket.
Kanskje det er noe å finne om vognen SAMP.
Jan Henry
|
|
Jan Henry
|
|
Inge
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heisan
Som gammel artillerist ser det ikke ut som en stridsvogn men som selvdrevet artilleri av typen M109G**. Dette er vel den moderniserte typen med lengre rør. Var ofte på Hjerkinn og skjøt med disse i 1975/76. Artig å se dem igjen /Inge |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |