MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Smøring av vognhjul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Smøring av vognhjul

Post Reply Post Reply
Author
S.loes View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote S.loes Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Smøring av vognhjul
    Posted: 23 september 2012 at 14:20
Roco anbefaler en liten dråpe olje i hjullagrene på sine vogner.  Jeg er skeptisk til kombinasjonen olje - plast.  Noen som vet noe mere om dette?
Back to Top
jornsjoh View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jornsjoh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2012 at 19:19
Hei

Jeg lurte på akkurat det samme som deg og søkte på diverse fora (engelskspråklige samt stummiforum.de).
Konsensus ser ut til å være at du må passe på at oljen er "plastic safe" eller produsentens anbefalte/egen.
Jeg vil anta at prodsentens egen/anbefalte er tryggest. I tillegg vil jeg tro at det å IKKE bruke olje antageligvis fører til rask slitasje. Har dog ikke lang erfaring med dette selv så synspunkter fra de som har lang erfaring hadde vært nyttig :-)

Mvh Jørn Staale Johansen
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2012 at 19:49
Jeg har brukt god gammeldags symaskinolje på mine modeller, lok som vogner, og har aldri hatt problemer med hverken plastikk eller andre ting har reagert med oljen. 
Steinar
Back to Top
Steinar J View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2012 at 00:00
Jeg har heller ikke hatt problemer med kombinasjonen olje og plast.

Steinar J
SJ
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.