Stridsvogn - statue |
Post Reply |
Author | |
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 august 2012 at 16:21 |
I Trondhjems byarkiv på Flickr fant jeg dette bildet
Trondhjems byarkiv som er oppgitt å være tatt i Sverige i 1945. Ved å høyreklikke på bildet kan man laste det opp i originalstørrelse. Spurte først på svensk mjforum ettersom det er oppgitt å være en svensk stridsvogn, men det er nok en tysk Panzer III. Se last nedpdf og bla ned til de som er bevart i Norge. Jeg kjenner ikke denne statuen, men ettersom det mest sansynlig er en tysk stridsvogn så er nok bildet tatt i Norge, men hvor? Noen som kjenner den? Terje |
|
Terje V.
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Statuen ser ut til å være en soldat fra tidlig 1800 tall, kanskje fra krigen 1807 - 1814 der svenske og norske soldater kjempet mot hverandre. Men jeg kan ikke huske å ha sett en slik statue i Norge.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
TeVe
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, det ble foreslått på det svenske mj-forumet også. men der kunne heller ingen si om at det sto en slik i Sverige. Har det stått en slik statue i 1945, men som nå er borte?
|
|
Terje V.
|
|
TeVe
Post Options
Thanks(0)
|
Da er det oppklart.
Fotoet er fra Norge og viser den knelende soldat ved gamle Eidsvoll stasjon. Terje |
|
Terje V.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |