Bandbright GS15 under bygging |
Post Reply |
Author | |
Doogledee
Veteran Joined: 04 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 134 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 august 2012 at 19:24 |
Delene i settet: Til dette settet har jeg tenkt å bruke UHU Hart lim på alt da det har vært veldig brukbart og jeg ikke hadde noe pva lim for hånden når jeg starta i morges :) Først så limes vogn sidene til hverandre og så til bunnplaten: Mens dette herder så limte jeg sammen bunn sviller og messing lager som skal inn i hjul holderene i tillegg til spacerene for bunn svillene som limes til ende platene: Ende platene limes så på plass på bunnplaten, men bunn svillene limes ikke fast helt enda, det er kun plassert for å merke rundt de: grunnen til merkingen er at det er mye lettere å skru på plass hjul holderene før bunnsvillene limes på plass, men jeg vill ikke ha lakk i lim flaten så da må den ikke males. Så er det primer: Før undersiden av vogna og bunnsvillene (bortsett fra lim flatene) males med Vallejo Mahogany brown og bunnsvillene får hjulholdere på plass og limes på plass med hjulene i holderene: Når det er gjort så kan resten av vogna males, først med Vallejo svart farge i mellomrommet mellom plakene og så Mahogony brun på plankene: |
|
mvh,
Leif |
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
Det var det jeg rakk idag, Imorra er det bare igjen å lime fast metall delene og montere buffere så er enda en vogn klar for skinnene :)
|
|
mvh,
Leif |
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
Da er alt ferdig og vogna klar for skinnene :)
|
|
mvh,
Leif |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Maler du ikke metallet?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
TinyD
Veteran Joined: 21 april 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 174 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser frem til å få et bilde av Billy på tur med 3 vogner i hagen min
|
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
Nei på dise vognene liker jeg veldig godt looken med metallet som det er. Synes det blir pent til vogna. Billy med tre vogner blir fint det... gleder meg |
|
mvh,
Leif |
|
krsven
Veteran Joined: 13 juli 2010 Location: N Status: Offline Points: 286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette blir skikkelig flott, Leif!! God ide å beholde metallet umalt, ligner på jernal eller det stoffet som man malte kraftmaster med - og som man fortsatt gjør. Enkelte jernbaner i utlandet har også gjort det samme - så du er absolutt på rett spor! Og når kommer dere??? Gi lyd fra dere når det passer!
|
|
krsven
|
|
TinyD
Veteran Joined: 21 april 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 174 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har et håp om at jeg får se Billy med tre vogner på Kirkerudbanen i kveld?...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |