MJF-forumet - en kilde til så mangt... |
Post Reply |
Author | |
MJ
Nykommer Joined: 03 september 2011 Status: Offline Points: 237 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 juni 2012 at 21:01 |
Litt av hvert av tips å finne på MJF-forumet - ikke bare MJ. Skipsmodeller la ut et byggesett av et lysthus av firkantet type. Har alltid tenkt på lysthus/paviliong som mangekantet, men dette var noe for meg. Ikke i modell, men i 1:1.
Som lest så gjort. Jeg har et naturlig,lite klippeplatå oppe i fjellet ovenfor huset der det er kjempeutsikt over fjorden. Ble ganske lang i armene etter å ha båret materialer og sement oppover bjerget. Valgte pyramidetak med litt Kinavipp i stedet for vanlig skråtak. Og i går var det innvielse og grillfest med strålende solvær. Takk til både Skipsmodeller og MJF for mange gode tips!
Edited by MJ - 20 juni 2012 at 21:03 |
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ble utrolig flott!
|
|
Overkonduktøren
Veteran Joined: 24 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 168 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stilig!
|
|
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
|
|
EirikS
Veteran Joined: 23 februar 2010 Status: Offline Points: 449 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lekkert!
Er det to- eller treleder til lampene? |
|
MJ
Nykommer Joined: 03 september 2011 Status: Offline Points: 237 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for hyggelige kommentarer alle sammen. Er ikke sikker på om den lokale trikker'n la ned to- eller treleder. Men jeg tenner i alle fall lampene nede i fra hovedhuset med topolet utebryter. Oppe i lysthuset er det egen bryter til taklampen og to doble utestikk dersom madammen trenger mere kokemuligheter enn den ene sidebrenneren i gassgrillen. (Saus,grønnsaker, potetstappe hører med.)
Med de somrene som nå utarter seg kan det være grei temperatur ute, men likefullt komme byger. Da er det greit å sitte steady under tak.
Edited by MJ - 21 juni 2012 at 21:10 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |