MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Hobbytrade Laaeilprs081 Auto Transport Service AS
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbytrade Laaeilprs081 Auto Transport Service AS

Post Reply Post Reply
Author
jonas_sth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas_sth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbytrade Laaeilprs081 Auto Transport Service AS
    Posted: 05 februar 2012 at 19:01
Hej

Är det någon som har köpt och testkört vagnarna?

Skulle var roligt att höra om det fungerar bra i kurvor mm Big smile

Edited by jonas_sth - 06 februar 2012 at 06:03
modelltag Forum Facebook
Back to Top
jonas_sth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas_sth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 06:05
Otroligt 176st som läst detta och ingen som har köpt någon vagn Shocked
modelltag Forum Facebook
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 12:17
Det er nok noen som har kjøpt vogna, men det er ikke sikkert de har fått testkjørt den skikkelig ennå. . . . .
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 16:39
Har kjøpt dem (og lokomotivet), og de ser pene ut, men har for tiden ikke noe anlegg å teste påCry
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 23:52
Hvem forhandler Hobbytrade sine produkter i Norge ? Er det noen i eller i nærheten av Oslo. 
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 23:56
Amundsen Hobby i Oslo og HobbyTrain i Drammen er nok de nærmeste.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2012 at 00:00
VMJI i Horten har også modellene på lager

MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2012 at 00:03
Takker
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2012 at 20:29
Nå har jeg fått testet.  Jeg er ikke så sikker på hva jeg skal tro.  Her er testoppsettet:

Jeg testet å koble ulike ender mot hverandre med Fleishmann Profi KK.  Resultatet er at det er Blå A mot Rød B som ikke kobler.  De andre kombinasjonene fungerer.  Så forsøkte jeg 2 ulike vohner, ei NMJ His vogn og ei Sahimms 90 (DB) fra Liliput (Bachman). Liliput vogna kobla i alle situasjoner og hadde rundt en mm klaring mellom buffert tallerkene.  NMJ vogna derimot kobla ikke mot Blå A.  Begge retninger på disse to vognene ble testet og jeg så ikke forskjell på retningen.  Slik jeg tolker dette så langt er at Blå A har NEM lomma litt langt inne.  Skal prøve å måle denne nermere om litt.  Skal også gå over denne for å se om det kan være noen støypekanter eller lignende som er problemet.  Kommer tilbake så snart jeg har noe.

Per Einar Oreberg
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2012 at 10:03
For ordens skyld siden jeg ikke klarer å se det av bildet på min PC.
Hvilken ende er det du definerer som A, henholdsvis B?
I den ene enden av dobbeltenheten sitter det et bremseratt ("The little Red Rat" på Rallyengelsk)
Er dette A- eller B-enden?
mvh
Bjørn Hall
mvh
Bjørn
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2012 at 22:33
Hva som har skjedd her aner jeg ikke!  Bildet på min minnepinne er komplett, men ikke det som kom inn i basen her.  Det flasha oppom en eller annen melding uten at jeg fikk det med meg innholdet.  Jeg skal sjekke hvilken ende som jeg kalte A og B.  Kommer tilbake.

PS!  Det kan tyde på at det er en eller annen BUG i bilde opplastingen her.  Tester mer seinere.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.