Hobbytrade Laaeilprs081 Auto Transport Service AS |
Post Reply |
Author | |
jonas_sth
Viderekommen Joined: 27 desember 2010 Location: Sverige Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 februar 2012 at 19:01 |
Hej
Är det någon som har köpt och testkört vagnarna? Skulle var roligt att höra om det fungerar bra i kurvor mm Edited by jonas_sth - 06 februar 2012 at 06:03 |
|
jonas_sth
Viderekommen Joined: 27 desember 2010 Location: Sverige Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
Otroligt 176st som läst detta och ingen som har köpt någon vagn
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er nok noen som har kjøpt vogna, men det er ikke sikkert de har fått testkjørt den skikkelig ennå. . . . .
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Øyvind Erik
Medlem i MJF Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har kjøpt dem (og lokomotivet), og de ser pene ut, men har for tiden ikke noe anlegg å teste på
|
|
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
|
pkonc
Veteran Joined: 23 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvem forhandler Hobbytrade sine produkter i Norge ? Er det noen i eller i nærheten av Oslo.
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Amundsen Hobby i Oslo og HobbyTrain i Drammen er nok de nærmeste.
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
pkonc
Veteran Joined: 23 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker
|
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har jeg fått testet. Jeg er ikke så sikker på hva jeg skal tro. Her er testoppsettet:
Jeg testet å koble ulike ender mot hverandre med Fleishmann Profi KK. Resultatet er at det er Blå A mot Rød B som ikke kobler. De andre kombinasjonene fungerer. Så forsøkte jeg 2 ulike vohner, ei NMJ His vogn og ei Sahimms 90 (DB) fra Liliput (Bachman). Liliput vogna kobla i alle situasjoner og hadde rundt en mm klaring mellom buffert tallerkene. NMJ vogna derimot kobla ikke mot Blå A. Begge retninger på disse to vognene ble testet og jeg så ikke forskjell på retningen. Slik jeg tolker dette så langt er at Blå A har NEM lomma litt langt inne. Skal prøve å måle denne nermere om litt. Skal også gå over denne for å se om det kan være noen støypekanter eller lignende som er problemet. Kommer tilbake så snart jeg har noe. Per Einar Oreberg
|
|
Bhal
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Status: Offline Points: 189 |
Post Options
Thanks(0)
|
For ordens skyld siden jeg ikke klarer å se det av bildet på min PC.
Hvilken ende er det du definerer som A, henholdsvis B? I den ene enden av dobbeltenheten sitter det et bremseratt ("The little Red Rat" på Rallyengelsk) Er dette A- eller B-enden? mvh Bjørn Hall
|
|
mvh
Bjørn |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva som har skjedd her aner jeg ikke! Bildet på min minnepinne er komplett, men ikke det som kom inn i basen her. Det flasha oppom en eller annen melding uten at jeg fikk det med meg innholdet. Jeg skal sjekke hvilken ende som jeg kalte A og B. Kommer tilbake.
PS! Det kan tyde på at det er en eller annen BUG i bilde opplastingen her. Tester mer seinere.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |