MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - ROCO-"nyheter"..?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

ROCO-"nyheter"..?

 Post Reply Post Reply
Author
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ROCO-"nyheter"..?
    Posted: 05 januar 2012 at 13:49
NMJ lanserer Rocos norske nyheter for 2012 med brask og bram. Men på lokomotivfronten - er det egentlig noen nyheter der? El 16 eller svenske Dm3. Når ble det nyheter? Roco burde snarest lansere en ren Dm og lakke den grønn. Etter at de lanserte Da fronten har de jo hele El 12 klar. Hva med et startsett inneholdende en grønn El 12 samt en bunch med malmvogner Mas 1908 eller Mas 1950. Da ville kjøpesterke nordmenn rense butikkhyllene...

Edited by Mini - 05 januar 2012 at 13:54
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2012 at 17:07
De har annonsert en utgave til av TMY 101. TIdligere har de kommet med TMY 103. Lokene er rundsnuter(Nohab) og vært leid inn av Jernbaneværket i allefall 10 år. Tok min første bilde av TMY på Hamar i 2000.
 
Seinere har loktypen vært på sett i Ranheimstoget Mellom Sverige og Ranheim nord for Trondheim med papirtog til Peterson. Toget har gått via Dovre eller via Solør og Rørosbanen(alt etter som hvilken rutetermin det er snakk om). Med RC+TMY, 2x TMY eller TMZ. Signingen ved Melhus et sted som gjør at de måtte bruke 2 Nohaber for å komme opp uten å dele vognstammen.
 
 
 
A matter of life and death
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1618
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2012 at 22:47
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Signingen ved Melhus et sted som gjør at de måtte bruke 2 Nohaber for å komme opp uten å dele vognstammen.
 
Det høres ille ut om sporet siger så mye at de må bruke to lok for å kunne kjøre derWink
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2012 at 00:17
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Signingen ved Melhus et sted som gjør at de måtte bruke 2 Nohaber for å komme opp uten å dele vognstammen.
 
Det høres ille ut om sporet siger så mye at de må bruke to lok for å kunne kjøre derWink
 
 
Ikke siging, signing!
 
Aner ikke, men det har vel noe med kongeparet å gjøre.
 
 
Hvis det derimot er snakk om STIGNINGEN fra NYPAN og opp til HEIMDAL, så er jeg med.
 
Men hva har dette å gjøre i et svar til trådstarteren???
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.