MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Ombygging av teakvogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ombygging av teakvogn

Post Reply Post Reply
Author
Cato-André View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cato-André Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ombygging av teakvogn
    Posted: 04 desember 2011 at 00:09

Jeg sitter her og tenker på å ombygge en av mine teakvogner. Har skikkelig lyst til å få til en salong lignende Ao 950 hvor det da er tre vinduer som ser ut som de er på en måte slått sammen. 

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal kunne få det til?? 

Mvh Cato-André

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2011 at 21:10
Vi har en i DMJK som holder på et lignede prosjekt, bare han lager en Dfo. Hele vognsiden ble kappet bort, rett ovenfor vinduene. Så har han funnet tegning og målt opp avstanden mellom vinduene, som er overført til evergreen plater med plankestruktur. Håper dette var noe til hjelp
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2011 at 21:25
tips til hvordan man får en fin skjøt der man må skjøte styren platene?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2011 at 21:58

Lime styrenstrips eller plate på innsiden for og holde det på plass. Så kan man også sparkle forsiktig, deretter pusse det jevnt. For å få tilbake plankemønsteret så kan man bruke en liten skrutrekker eller skalpell og risse forsiktig mellom plankene

Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Håkon View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håkon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2012 at 12:04
Det er en morsom sak det der med å lage spesielle vogner.  Det finnes detaljerte beskrivelser for ombygging av Roco teakvogner i eldre utgaver av På Sporet.  Her finner du en oversikt:  http://mjwiki.no/wiki/Trevogner_(ombygging).   Vognen 950 er en Ao2c og finnes i PS 39.

Jeg har selv bygget alle de som Lillehagen beskriver med unntak av BFS 65.  Jeg har senere beskrevet et par andre ombygginger, men husker ikke i farten i hvilke nummer de ble trykket.  Blant annet har jeg bygget vogn 85 som går på Krøderbanen.

Du må gjerne kontakte meg om du vil, jeg har bygget om mye i plast, både teak, stål og gods.

Håkon
Back to Top
Per-Arild View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2012 at 12:26
Virker som den siste parantes ikke ble med i din link.
Prøv denne.

Per-Arild
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.