Norsk Telefonkiosk |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
kennethmarklin
Nykommer Joined: 16 september 2011 Location: norge Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 november 2011 at 10:33 |
Hei,
har sett at det har vert laget "norsk telefonkiosk" i skala 1:87 men den tråden er mange år gammel, er det noen som veit om han som laget dei da lager dei ennå ? er interisert i å kjøpe viss dei forsatt blir laget ? mvh kenneth
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg var i kontakt med Hans (produsenten) i sommer angående akkurat det samme. Det var meldt stor interesse for nye kiosker her på forumet i fjor, men det hadde vært endel forsinkelser med prosjektet. Det siste jeg fikk tilbakemelding om var at han kanskje skulle få tid i løpet av høsten (september / oktober), dette var i juli.
Svein
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
janingar
Nykommer Joined: 30 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg meldte min interesse forrige gang sammen med mange andre. Håper de blir noe av :) har lyst på et par tlf. kiosker
|
|
Jan Ingar
Mitt galleri |
|
*Henning
Medlem i MJF Joined: 01 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har også en bestilling inne og håper det blir noe av ja.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hans vil nok lage opp disse igjen når han får tid. Disse kioskene er duperdetaljerte og kommer ferdig malt så det er bare å lodde/lime de få delene som skal monteres. Tror han ikke behøver å male dem ferdig hvis det er det det står på...
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fortvil ikke, løsning er kanskje på vei...
|
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Javel? Å er'e du ha' føri me' nå'a, Helleland..?
Hadde vært helt topp hvis dette prosjektet ble fullført. Jeg bestilte 4 stk sist gang, disse kioskene er jo prikken over i-en på et norsk anlegg!
Svein
|
|
Min hjemmeside |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Hm...?
|
|
Mvh
|
Svein
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Mvh
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Da er den klar for levering fra søndag 20.11.11
Blir noen små endringer på "TELEFON" og tak. Flott Norsk telefonkiosk fra: http://www.skipsmodeller.com/nettbutikk/ Oppdatert 18.11.11 Bilde! Edited by helleland - 18 november 2011 at 19:50 |
|
Mvh
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ser at dette er postet i 2L-forumet, men finnes den også i 3L?
God helg! |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Siden det er fredag er det vel lov med litt på kanten.
Men ser jo litt merkelig ut da?
|
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Her er den endelige Telefonkiosken!
Laserskåret byggesett i HO 1:87 - Kommer også i O skala. Skikkelig flott byggesett med kun 12 deler! Men det er smått... Mål: ca. 12x24mm Vindu brettes bare sammen som en eske og så limes vegger på denne. Lett! KUN 52,- http://www.skipsmodeller.com/nettbutikk/ God helg! Mvh Stein Helleland Edited by helleland - 18 november 2011 at 19:53 |
|
Mvh
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et rimelig alternativ mens vi venter på en nyutgivelse av Mr. Strømnes versjon i etset i nysølv: |
|
Øyvind Erik
Medlem i MJF Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Suveren kiosk fra Mr. Strømnes! "Superline" klasse!
Oppgradert Telefonkiosk fra skipsmodeller.com som byggesett - HO 1:87. Ha en riktig så god lørdag! Edited by helleland - 19 november 2011 at 13:39 |
|
Mvh
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denne ser jo flott ut, men tror laserteknikken ikke kan slå nysølv-varianten til strømnes! har selv en av hans varianter, og den har også en innvendig detaljering som er uslåelig..
|
|
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her kan jeg bare si meg enig med Pelle. Til et slikt prosjekt er det bare etset modell som vil rettferdigjøre på Den Norske Telefonkiosken. Har bestilt den i skala 1:45. |
|
Terje V.
|
|
Øyvind Erik
Medlem i MJF Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så kommer det vel også en i resin. Jeg har bestilt/ skal bestille alle typer. De peneste kan stå lett synlig, så kan man evt plassere de andre litt mer i bakgrunnen. Modellerer man før ca år 2000 var det veldig mange telefonkiosker rundt omkring!
|
|
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg vil påstå at det er ett alternativ man kan bruke til den i nysølv kommer...
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
skipsmodeller
Kommersielle aktører Joined: 17 mars 2011 Location: norge Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
|
Må si meg enig i dette. Den i nysølv er skikkeli bra Hadde vært fint om noen kom med ett bilde av den telefonkiosken de hadde bygd.
på sånne små bygninger vil det altid vær noen små avik fra virkeligheten og veldig vanskelig å ta bilder
ser altid bedre ut i sammen med andre bygninger på lang avstand.
Den vi har laget er ett godt alternativ som kan settes sammen på få minutter.
mvh
skipsmodeller
|
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Den nye kiosken er absolutt et prisverdig og kurant alternativ syns jeg. Som nevnt tidligere i tråden er det jo ikke noe i veien for å plassere denne litt mer i bakgrunnen, eller unngå å gå helt innpå for makrobilder.
Artig med slike tiltak for å kunne tilby spesielle modeller med norsk særpreg, godt jobba! Svein |
|
Min hjemmeside |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Fine tilbakemeldinger på skipsmodeller sin Norske lille røde! Ingen har vel heller sammenlignet disse to nevnte kioskene.
Det vil komme mer "Norskt" i tiden fremmover nå når noen vil produsere dette, for det finnes lite av dette i markedet... Ønskelister finnes det sikkert masse av! Jeg tillater meg å vise til denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4872 Det er nå 1 år siden Svein_A hadde siste innlegg i denne tråden... Dagens bilde: Ha en finfin søndag! Edited by helleland - 20 november 2011 at 11:27 |
|
Mvh
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt enig, men på nåværende tidspunkt har den laserkutta varianten til Skibsmodeller.com en stor fordel: Den er å få kjøpt. |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Jeg synes modellen til Skibsmodeller ser meget bra ut og kommer til å betille en selv om den ikke er i nysølv.
Har foresten en i messing (Modelcompagniet) som også duger, til og med i forkant av mitt diorama
Arne
|
|
Hafs
Viderekommen Joined: 03 november 2009 Location: Nårje Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så endelig folkens og takk for all tålmodighet; det ser ut til at det nå er en mulighet. Så mye har gått på tverke at dette beklagligvis har blitt skjøvet ut i nesten det uendelige dessverre. Status; jeg har nå (november er stort sett den måneden det er mulig å få tid til dette) gjort en prøvesting i kveld og det ser ut til pulveret holder ennå. (Jeg tok en prøveetsing hos en kompis i Oslo i vinter på hans nyinnkjøpte etseapparat men da så det ut til at pulveret hadde gått ut på dato.) Da dette skulle ha vært gjort for ca. 2 år siden kjøpte jeg inn en mengde nysølvplater fra Tyskland, men disse viser seg nå å være av heller ujevn kvalitet dessverre. Jeg har noen liggende fra tidligere som er av langt bedre kvalitet og jeg tror nå at det skal gå å få lagd opp noen kiosker i løpet av denne uken. En del røyk på mitt selvlagde etseapparat men jeg håper å få tak i ny del i morgen.
Vær vennlig å ikke sende PMer nå, innboksen er nesten full fra tidligere. Jeg kommer til å opprette en egen epost adresse for dette og kommer tilbake med det ganske snart.
|
|
Hans fs
|
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Da var den nye telefonboksen sammensatt. Egentlig litt vanskelig å bygge, men har vel kansje noe med mine 10 tommeltotter å gjøre. Men med litt trening blir dette en bra detalj.
Arne
|
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Se der ja! Blei bra den der, Arne!
Mangler bare en sånn nå da: Små pærer Fikk disse i posten i dag, og de er småååå.... |
|
Mvh
|
Pelle
Post Options
Thanks(0)
|
Det som er synd med messingmodellen er at TELEFON er feil plassert og teksten for stor i forhold til forbildet. Ellers ser jo skipsmodeller sin bra ut! Litt lys i fargen, kanskje? |
|
|
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |