MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Peterson-vogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Peterson-vogner

Post Reply Post Reply
Author
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Peterson-vogner
    Posted: 29 september 2011 at 16:24
Fire av de foreløpige seks vognene jeg har satt containere på:

Her er forbildet:

Av mangel på helt korrekte vogner, falt valget på Rps-understell fra NMJ. (Helst skulle jeg brukt en Rs fra Lima, men de er litt for korte.) Containerne kommer fra Alvalia/DUHA.

De grå containerne (modellene) er ikke helt korrekte på slike vogner, da dette egentlig er modeller av CargoNets fliscontainere. Disse passer best på NMJ Kpbs, men uten stakene. Men det var dette med kompromisser, for å få kjørt tog man ønsker. Smile

Dette er vogner som kjøres mye rundt om på Østlandet. Og vanlig trekkraft er NSB El 18 (Roco/Märklin) og Peterson TMZ (HobbyTrade).

Edited by J-I Hansen - 29 september 2011 at 16:36
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2011 at 18:34

Kult! Bruker Peterson Traxx' ene sine i flistogene også (BR 185) - Jeg fant en mengde bilder av Petersons lok på Jernbane.net, men kunne ikke se Traxxen (Hobbyexperten) forspent flisvognene.

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2011 at 18:43
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Kult! Bruker Peterson Traxx' ene sine i flistogene også (BR 185) - Jeg fant en mengde bilder av Petersons lok på Jernbane.net, men kunne ikke se Traxxen (Hobbyexperten) forspent flisvognene.

Jo, de brukes vel om hverandre med 18-lokene. Ellers så kan vi jo også legge til Rc 3(?), i både blå og SSRT-farger.
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2011 at 20:41
Liker det jeg ser :))
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.