Hydro-tankvogner |
Post Reply |
Author | ||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 september 2011 at 19:27 |
|
Rjukan- og Tinnosbanen og trafikken til Hydro fabrikkene på Rjukan, Notodden og Herøya er fascinerende saker.
I helgen har jeg lekt meg med dekalark og resultatet ble noen "fantasi-vogner", men bedre enn ingenting i mangel av korrekte vogner. Tankvogner for Svovelsyre, Natronlut og Salpetersyre venter på nye hjul og smussing. De har også fått fjærende buffere. "Donorene" er fra Liliput og Roco Post gjerne bilder av ombyggingsprosjekter eller ferdigkjøpte hydro-vogner i denne tråden.
Edited by jevistad - 25 september 2011 at 19:28 |
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den første messemodellen fra "Bergen modelljernbane" til en bergensmesse på 90 tallet var en Hydro tankvogn. Finnes nok noen fortsatt i norske hjem.
|
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
pkonc
Veteran Joined: 23 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
. Edited by pkonc - 25 september 2011 at 23:39 |
||
pkonc
Post Options
Thanks(0)
|
|
. Edited by pkonc - 25 september 2011 at 23:42 |
||
pkonc
Post Options
Thanks(0)
|
|
.
Edited by pkonc - 25 september 2011 at 23:38 |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da kan jeg godt poste denne linken her http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=6293&title=rjukanbane-vogner-et-lite-prosjekt Og flotte vogner du laget! Kan du linke til vognene som ble brukt?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg synes huske det var en tråd om Hydro-vogner ja, dumt av meg å starte en ny tråd da Til den nærmeste med blå logo kan du bruke denne som bla. finnes i Togbutikken Natronlut-vogna er også en Roco-vogn, denne ser jeg VMJI har Den grønne er den samme Liliputvogna som du har brukt. Det bør vel kanskje understrekes at ingen av disse er korrekte i forhold til forbildet, men siden Hydro hadde så mye forskjellig rare tankvogner så går det bra likevel synes jeg
Edited by jevistad - 25 september 2011 at 22:36 |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kan støtte den siste komentaren din, jeg er nok redd for at det vil komme noen flere Norsk hydro vogner etter mj messen i Bergen. Du har vel tilfeldig vis ikke noen dekaler med NH logen osv til overs?
|
||
Mvh stian |
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dekaler lager du lett selv i et tegneprogram Dekalark kan du kjøpe hos Blekkskriveren.no
|
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Kanskje litt smussing hadde vært på sin plass, Jon Einar
Paradis i Stavanger 1988.
Men ellers var vognene riktig flotte.
Petter Edited by traiNman - 25 september 2011 at 23:50 |
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja det kommer. Flotte bilder Petter!, meget interessant! Denne vogna må vel være den som er enklest å få korrekt i modell. Forbildet for min vogn er noe annerledes: |
||
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg tror jeg kommer til å lakkere om flere vogner |
||
Mvh stian |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for meget nyttig tips! Dekalark fra Blekksrkivere.no bestilt og på vei. |
||
Svein S
|
||
Skjalg
Viderekommen Joined: 03 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ikke min vogn, men verd å dele likevel
|
||
_Skjalg
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |