Teakstruktur |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
Cato-André
Viderekommen Joined: 03 juli 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 august 2011 at 01:07 |
Er det noen som kan hjelpe meg med tips angående teakstruktur? Gjerne kanskje gjøre det for meg for en pris? For jeg skulle gjerne ha fått til teakstruktur på noen av mine teakvogner Mvh Cato-André |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så slipper vi at persontogene går med "blandet tog" med litt teak og litt sjokolade
Edited by Stian - 12 august 2011 at 01:38 |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Riktig det Stian!
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slenger meg på denne forespørselen her. Jeg har også noen trevogner jeg skulle fått vekk det lysebrune (minner meg ikke akkurat om sjokolade da, mer noe annet som jeg ikke skal skrive her...) plastpreget på, kjempefint om noen hadde en link el.l. til en side med litt detaljert beskrivelse av fremgangsmåten.
Svein
Edit: Tok et kjapt søk på forumet her, gjett hva som dukket opp...
Edited by Svein_A - 12 august 2011 at 08:14 |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Den har jeg ikke sett før! Veldig grei informasjon om teakstruktur! Men det er det at jeg er usikker når det gjelder å prøve på dette, altså da hadde jeg tenkt a kanskje noen kunne gjøre det for meg for en penge
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
vet du hva CA? kjøp sånn styren plate og maling så tester vi litt på det hos deg først. så om vi feiler miserabelt så kan vi spørre på nytt?
|
|
Mvh stian |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har heller aldri prøvd meg på smussing før, og er livredd for å ødelegge vognene. Men jeg tenkte at det kanskje gikk an å teste ut på en billig gammel vrakvogn man har liggende, eller evt kjøpe inn noen styrenplater med panelstruktur? Det koster noen kroner, men er uansett billigere enn en ny vogn (som kanskje også er vanskelig å få tak i)...
Man vet aldri om man klarer det før man har prøvd vettu
Svein
|
|
Min hjemmeside |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Det kan vi jo prøve på da Stian Men vi får prøve oss frem så får vi se om vi får det til
|
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Forresten, hvordan lager man sånne gardiner som CM lager i teakvognene sine??
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Anbefaler å prøve å ta bilder av ekte gardiner og printe dem ut på et ark som man kan klippe ut og tape på vinduene.
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
rullegardinene bør ikke være så vanskelig å få bilde av. du får gjøre det på søndag når jeg er på eikås
|
|
Mvh stian |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Tenkte nå heller på sånne som CM har på sine 1kl vogner f.eks, men de rullegardinene kan jeg ta bilde av også, men CM gardiner ser finere ut
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
de ja. men har du 1klasse vogner da?
|
|
Mvh stian |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Eh, nei. Men jeg får snart en 1klasse sovevogn Og da er det litt fint med flotte gardiner
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener at CM i sin tid brukte silkepapir til sine gardiner? Det er slikt tynnt papir som man bruker å pakke in glass- og porselensvarer i. Dersom man får tak i noe som ikke er helt hvitbleket men i en bruntone, kan dette utmerket godt brukes til gardiner i teakvogner.
|
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Bare en ting Stian, kan du spørre han som bygger de plattformene om han kan bygge en for oss for litt peng??
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
PM funksjonen er fin til slikt, men ja, kan gjøre det ;)
|
|
Mvh stian |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Skal male interiøret i de to fineste teakvognene mine. Den ene skal ha rødt interiør og den andre skal ha blått interiør :)
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg går ut fra at du da snakker om setefargen kun? |
|
Svein S
|
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Ja selfølgelig, hadde ikke planer om å male hele interiøret. Men gulvet tenkte jeg kanskje jeg kunne male brunt fordi at det er jo sånn i virkeligheten...
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, brunt gulv tenkte jeg også måtte være et greit valg. Kremgule vegger var det mange trevogner som hadde, særlig de med kupeer.
|
|
Svein S
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Når vi snakker om intriøret i teakvogner, er det noen vogner som har seter som kunne passet i teakvognene? jeg kunne godt tenkt meg vogner uten kupeer, og det ser litt dumt ut uten intriør også.
|
|
Mvh stian |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Litt off topic her; Har nå nettopp fått en pakke i posten med to godsvogner Gjett fra hvilken produsent??
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Colector G3 vognene
|
|
Mvh stian |
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Ja De er kjempefine!
|
|
Cato-André
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har vi lakkert vognkassene gule og de er klare for teakstruktur Også ar jeg malt 4 interiører totalt hvor Stian har malt den første
|
|
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
Bilder! Vi vil ha bilder!
Artig å få med hele prosessen, ikke bare sluttresultatet.
Svein
|
|
Min hjemmeside |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Ang det med smussing så er det egentlig bare å hoppe i det, kjøp inn billige vogner fra feks qxl og nettbutikker som har billige vogner. da lærer man fort, jeg prøvde å smusse, ble ikke så alt for gale i starten. |
|
Mvh stian |
|
Tom Lynga
Medlem i MJF Joined: 18 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 39 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei alle,
Jeg holder på med å lage lokaltogsvogner, basert på Roco sine Teakvogner, og skal snart i gang med det samme som dere i denne tråden. Teakvogner er moro ! Og det er lurt å prøve seg på en plastplate med smale panelbord. Og det er INGEN eksakt oppskrift, bare å prøve ut nye om en vil. Jeg har funnet min, og den fungerer greit for meg. Husk at ingen teakvogner er like, noen er lysere i lakken (nyrestaurert ? ) andre har lang fartstid i sot og damp, og ser ut deretter.
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
da håper jeg på en byggebeskrivelse her på forumet! vi skal lage de samme vognene!
|
|
Mvh stian |
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |