BM 68... eller 65?? |
Post Reply |
Author | ||
Tjetland
Fremo og MjF medlem Joined: 10 mai 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 221 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 august 2011 at 11:00 |
|
Noen som vet om det er mulig å få tak i BM 68 eller 65? Gjerne brukt..
Trenger tilskudd til "Jærbanen" min..
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Disse modellene har ikke blitt laget fra noen produsenter. Kanskje du mener BM 67? De ble produsert av NMJ for mange år siden og dukker stadig opp på QXL, Ebay og Collector Models auksjoner.
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
Tjetland
Fremo og MjF medlem Joined: 10 mai 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 221 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jepp... Trykkleif
Takk skal du ha |
||
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
BM 65's mellomvogn og styrevogn i teak er etter min viden kun laget for salg av Pünther i sin tid, men han har slutte å produsere dem. Kom kanskje et titalls stykker av hver ut på markedet. De er imidlertid meget gode etter mitt skjønn. Ellers vet jeg bare om NMJ-gründeren Thor Augbo som har håndlaget et eksemplar av den rødbrune styrevognen og en teakvogn til eget bruk.
Når det gjelder BM 68 er den etter min vidende kun laget av en dyktig mann i Halden. Formene til BM 68 er nå kjøpt av Terje Vold i Scan Train som tidligere har annonsert at han skal produsere denne flotte vognen for salg. Han har imidlertid tatt litt pause av personlige grunner, men vi kan håpe på at han kommer sterkt tilbake.
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er 68a som scan train lager. Jeg har forøvrig også en håndlaget Bm + bfs 68b som det hadde vært interessant å fått satt i produksjon. Så vidt jeg husker gikk vel 68b på jæren?
|
||
|
||
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Godt tips til dine dyktige venner i messingmodeller no. Det er jo en helt sentral modell i norsk mj-historie dette. Sett gjerne inn et bilde på forumet av settet ditt. Det tror jeg ville gjøre susen.
|
||
Tjetland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg kjøper gjerne jeg... Bare å produsere:-)
|
||
ØysteinF
Medlem i MJF Joined: 25 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 160 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har også våte drømmer om type 68... dog som ferdig modell!
|
||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ferdigmodell, ja takk. Jeg har 3 stykk kåper til BM68 liggende men sjansen for at de noen gang blir satt sammen må man vel inse er små. En ferdigmodell til normal pris hadde jeg kjøpt tvert.
|
||
Tjetland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tror nok at du får bra omsetning Pelle om du starter og produsere!!!
|
||
ØysteinF
Medlem i MJF Joined: 25 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 160 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Rart at dette ikke er produsert... disse settene var da et vanlig skue på norske skinner i mange år.. |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flyttet innlegget til bloggen min der det var ment å skulle postes...
Edited by Mr Bridger - 02 august 2011 at 22:24 |
||
Tjetland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flott bilde... Skulle gjerne ogå hatt flere 22o i samlingen min.. Driver og bygger Ålgård og Figgjo stasjon og der gikk jo de titt og ofte.. Bilder fra byggearbeidet kommer etterhvert.
|
||
http://aalgaardbanens-venner.com/
|
||
Pelle
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har lagt ut dette tidligere i bloggen min Etter dette har jeg fått laget dekaler som skal monteres så snart jeg har fått gjort en prøvestøp. Har også modifisert en pantograf fra Entec som passer til utgaven. |
||
|
||
Tjetland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Godt å høre det er liv på BM68 fronten... Den er jo et must!!
|
||
|
||
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har gjort en første utstøp av Bm68a. Det arbeides nå med formverktøyet for boggisider og utfresing av vindurammer og "glass".
Ta en titt her Link |
||
Terje V.
|
||
Tjetland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Terje
Svrt deg på mail.. Dette ser suverent ut!!
ET
|
||
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |