Rjukanbane vogner. et lite prosjekt |
Post Reply ![]() |
Author | |
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 juni 2011 at 21:15 |
Jeg Hadde lenge vurdert å kjøpe meg RJB loket fra
hobbytrade, men det er jo så si ikke noe matriell som kan brukes bak
loket. Så jeg tenkte som så at jeg kunne lakkere om 2 tankvogner jeg
hadde liggende fra liliput. Dette var en enkel afære. Alle påskrifter på
tankene samt litra skiltene ble pusset ned før det ble lakkert. Lakken
er biltema lakk. dette fungerte supert og det var ikke noen form for
luftbobler eller noe i lakken. Jeg mangler bare dekaler, så har jeg
noen vogner som vil passe perfekt bak rjb 20
![]() ![]() Om noen har tips til hvilke flere vogner jeg kan lakkere om til rjb vogner så skrik ut! ![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei
Hvis du gjør et søk på nettet mot tysk språk og bruker "kesselwagen" og "chemie" så får du opp mye forskjellig. Her er ei lenke:http://www.modellbahnshop.com/index.php?cat=c10805_Kesselwagen.html&cPath=10007_10074_10487_10805&page=1 mvh Terje Skram |
|
Terje
|
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Os, Kbps og Rps passer perfekt på Rjb ![]() |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
De blei fine dei vognen der Stian
![]() |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
øystein lb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Gå på Norsk MJ Forum og spørr Øystein Wiik. Han bygger for tiden RJB 1. Ble framsynt under messa her i Trondheim i april. Han snakket om at det var mulig og få kjøpe en kåpe.
http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7417 |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Jo takk for det! ![]() ![]() |
|
Mvh stian |
|
![]() |
|
Jeg kunne tenkt meg det loket. men nå er ikke rjb matriel noe jeg vil prioritere. om jeg skal ha rjb matriel så blir det bare noen L vogner og tankvogner og henschel lok ![]() |
|
Mvh stian |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |