banerelatert musikk |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 mai 2011 at 01:40 |
Hei, dette er off topic, men jeg oppdaget plutselig at jernbane er en del av en låt jeg var glad for 25 år siden. Den gangen hadde jeg ikke sett videoen, men jeg likte "sangen" og sånn er det.
Linken gir ikke den beste kvalitet. Et søk på Jimmy Sommerville, Bronski Beat og/eller Smalltownboy kan gi en annen opplevelse. http://www.youtube.com/watch?v=9Xa79n1CdKY |
|
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
|
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da jeg mener det er grunn til å tro at flere enn to på forumet også ville sette pris på denne kombinasjoen kommer det en link til. Det er ikke en "ordentlig link", du må kopiere og lime selv.
Vennlig hilsen Jørgen http://www.youtube.com/watch?v=InFbsyOYjY4&NR=1 Edited by GeorgII - 07 mai 2011 at 02:10 |
|
|
|
erakt
Medlem i MJF Joined: 13 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 108 |
Post Options
Thanks(0)
|
Queen hadde med Breakthru også en låt med tog på 80 tallet:
|
|
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute" |
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er mulig å vise videoer direkte i forumet. Klikk på "film"-ikonet mellom bilde- og tegnsettikonet (utvidet modus). Du kan også skrive forumkoden Tube og skrive inn ID'en til videoen. Se eksempler på forumkoder her
Edited by Pelle - 07 mai 2011 at 18:33 |
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når jeg tenker på musikk og jernbane tenker jeg kun på musikken fra en film:
EMPEROR OF THE NORTH En link til filmklipp med musikktemaet her |
|
Terje V.
|
|
erakt
Medlem i MJF Joined: 13 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 108 |
Post Options
Thanks(0)
|
Filmen Emperor of the North filmen har masse haerlige togscener og helt enig at det er en av de store togmusikkvidoene. Filmen er forøvrig tilgjenglig på CDON:
En annen film med togmusikk er musikkdokumentaren, Ridin the rails med Johnny Cash fra 1974, men ikke like spennende filming. Cash tar en rask gjennomgang av jernbanehistorien i USA med flere av tog sangene hans, og de er det endel av: Starten på Ridin the rails: |
|
T A Eråk
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denne har vært postet før, men det er en klassiker denne sammenhengen:
The Notwist: Pilot En annen jernbanerelatert video jeg synes er bra er denne: chemcial Brothers: Star Guitar |
|
erakt
Post Options
Thanks(0)
|
Jernbane musikk er det mye av, denne musikken er av det mer alternative slaget og jeg hadde gjerne sett mer farger og skarpere bilder av togene men den kan vel allikevel regnes som togmusikk:
Kraftwerk, Trans Europe Express The Doobie Brothers, Long Train Running, her må vi desverre bruke fanatsien for å se for oss togene selv men musikken hjelper: |
|
T A Eråk
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Personlig har jeg litt sans for denne:
Flott landskap
Petter Edited by traiNman - 08 mai 2011 at 15:34 |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er min favoitt:
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Terje V.
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er flere som bruker jernbanen i musikkvideoer
Dwight Yoakam -Thousand Miles from Nowhere, spillende/dansende på en godstog Jethro Tull -Locomotive Breath Nelu Stratan - Da' trenu' tuc-tuc-tuc, vist og funnet her på forumet Elvis Presley -Mystery Train Halvdan Sivertsen - Venta på toget Hellbillies -Ål stasjon Soul Asylum -Runaway train Queen har enda en musikkvideo ombord på mystery train, men kan ikke finne den i farta.
Edited by MY1201 - 10 mai 2011 at 20:37 |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
City of New Orleans må jo være med
Litt mere dramatisk med Jonas Fjeld Band, The bells are ringing for you now Edited by MY1201 - 23 august 2011 at 14:12 |
|
Magne H.L.
|
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
Artig tråd, her er det mykje å velge i
1 Orange Blossom Special, nokon meiner dette er meste kjende felelåten i forrige århundre, orginalt eit ekspresstog frå New York til Miami i mellomkrigstida. Framført av eit stort antall kjende artistar, t.d. Johnny Cash 2 Take the A train av Billy Strayhorn, nytta Av Duke Ellington som signaturmelodi i mange år, i utgangspunktet ei undergrunnslinje på Manhattan 3 Jazz standarden Night Train, har ikkje heilt bakgrunnen for denne 4 Chattanooga Choo Choo, også jazz standard, nytta av m.a. Glenn Miller, var vistnok også med på den første gullplata, i 1942 5 Blue Train, John Coltrane 6 Daybreak Express, Duke Ellington 7 Gerry Mulligan var vistnok son av ein stasjonsmester på PRR, og utgav albumet "Age of Steam", samt komposisjonar som "Roundhouse", "Piano Train" og " K4 Pacific" Med Helsing for MJBV HK Terje O Edited by terje-o - 23 august 2011 at 17:02 |
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Take the A train eller Dra med Krøderbanen kan nevnes i samme slengen.
|
|
Magne H.L.
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Roger Millers King of the Road
Edited by jevistad - 24 august 2011 at 23:02 |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
By & Land m Hellbillies (kan høres på Bergensbanen minutt for minutt NRK Nett-TV, når tog 602 drar ut fra Hokksund St. Rått) og Matpackers Tog!
|
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Disse jenter fikk et par hits i 1994
Edited by Laurenz - 09 september 2011 at 20:53 |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Mvh
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Mvh
|
Märklinist
Viderekommen Joined: 05 februar 2011 Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mitt bidrag |
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Øystein Sundes Nattoget
|
|
Magne H.L.
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Denne er vel ikke så banerelatert, men inneholder ihvertfall en 'Stephney' på Bluebell Railway.
Engelsk pop, slik det fremod på 80-tallet:
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det der er stephney også terrier class er benevnelsen på loket.
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bluebell Railway 2009
Petter
|
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette bildet satte meg rett tilbake til en gang på slutten av 60-tallet og svart-hvitt fjernsyn og Ivor the engine:
|
|
Terje
|
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Bjørn Berge, Trains! Opplevelse av musikk...
|
|
Mvh
|
GeorgII
Post Options
Thanks(0)
|
Hei alle, hilsen trådstarter.
Veldig hyggelig å se at denne tråden fikk et liv. Det er utrolig mange gode bidrag og eksempler på god musikk fra ulike genre. Selv har jeg særlig bitt meg merke i Jonas Fjeld og det seneste innslaget fra Sør-Afrika, men alle de andre er også gode. Håper det kommer flere musikalske koblinger til vår hobby! God helg, Jørgen |
|
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
allan jackson Freight train http://www.youtube.com/watch?v=9xyt9gUlrec&feature=related
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
MJ bandet som noen kaller dem -AC/DC med Rock N' Roll Train, som var åpningslåten dengang de spilte 18. februar 2009 på Fornebu Arena
|
|
Magne H.L.
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |